BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, August 29, 2012

Dia Yang Telah Pergi Dulu...

heaven's dead by ~jyoujo on deviantART

Tiada siapa tahu bila, di mana dan bagaimana.

Malah tidak mengira orang biasa mahupun orang luar biasa.

Jika Allah percepatkan, atau Dia berkehendak untuk dipanjangkan, segalanya hanya dalam satu masa yang tak terjangka.

Dan apabila semuanya telah berlalu, tiada lagi yang boleh diulang. Hanya mampu bermain dengan rasa kesal. Yang lama-lama akan turut hilang seiring dengan masa yang semakin merangkak pergi.

Tinggal yang masih teguh berdiri, sama ada mahu terus ditinggalkan pada sorotan masa paling belakang, atau mengambil peringatan, lalu berusaha menggapai sinar pada cahaya masa hadapan.

Kerana tidak semua yang ditinggalkan mampu memulakan langkah, melainkan dengan daya dan upaya dari Yang Memiliki Sekalian Jiwa.

Semoga semua yang ditinggalkan diberi kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi hari-hari mendatang.


P/S: Al-Fatihah untuk arwah Tamjis bin Aspiah (6 Syawal, 6.50 pm) dan Prof. Datuk Dr. Marzuki Khalid (9 Syawal, 7.44 pm). Juga untuk sekalian muslimin dan muslimat yang telah meninggalkan kita.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.