BLOG ENCIK SUAMI

Thursday, October 25, 2012

Aku Yang Berdosa...

cherry blossoms. by ~pixelstitched on deviantART

Sejauh mana
Langkah ku di sana
Aku melupakan-Mu

Seluas mana
Kau beri padaku
Masih ku angkuh pada-Mu

Segalanya dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah
Apa yang bisa
Ku tebus kepada-Mu
Atas dosaku

Ya Allah
Ku hina terasa
Biar ku bersujud
Untuk ke syurga-Mu

- Shahir - Aku Yang Berdosa -


Pengorbanan dalam Islam adalah memberikan segala sesuatu yang paling kita sayang demi mendekatkan diri kepada Allah s.w.t.

Semoga apa sahaja yang kita korbankan untuk agamaNya, dengan niat atas namaNya, diterima olehNya dan ada nilainya walau hanya sebesar zarah pada pandanganNya...

Ameen...

Salam Aidil Adha buat semua...


Kerna Tidak Sempurna

Cherry Blossom by ~Jez92 on deviantART

Menyorot kisah di sebalik kata-kata dia, membuatkan air mata menitis.

Kerna diri juga begitu. Kadang-kadang hadir rasa benci tanpa sebab. Benci hingga sosok tubuh yang melintas pun langsung tidak mahu dilihat, apatah lagi pada wajah yang langsung tidak mahu ditatap. Benci yang kadang-kadang menyebabkan kasih sayang terbahagi-bahagi tidak sama rata.

Mungkinkah kerana tingkah dan laku yang kurang disenangi, atau mungkinkah kerana laluan perjalanan yang tidak sama, atau mungkinkah tanpa sebab, benci itu hadir tanpa diminta.

Benci itu kadang-kadang membuatkan diri berfikir panjang. Kenapa sampai begini sekali rasa benci hadir? Kenapa hanya pada sesetengah manusia, benci ini meluap-luap hingga kadang-kadang rasa berat untuk melayan kata-kata?

Kala duduk berteleku sendiri, muhasabah menginsafi diri, terdetik rasa belas dan kasihan pada yang dibenci-benci. Teringat akan kisah hamba Allah yang ditanya di akhirat tentang saudaranya yang tidak sempat mendapat hidayah. Sedang dia yang faham dan sentiasa bersama saudaranya, tidak pula pernah berusaha untuk mendekati dan membawanya bersama-sama ke jalan yang benar. Membiarkan saudaranya terus terkontang-kanting dalam kegelapan, dan akhirnya menemui Tuhan tanpa sempat mendapat keampunan. 

Naudzubillah!

Tidak mahu lagi membenci, mohon jauhkan dan hapuskan terus segala perasaan itu.

Kerna diri ini tidak sempurna, dan sedang berusaha menjadi yang terbaik.

Maafkan... Maafkan...


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.