BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, December 5, 2012

Apa Nak Takut? Mati Sekali Jewwww~!

Memang mati sekali je.
Sampai kau rasa lebih elok kau tamatkan riwayat hidup kau.
Sebab kau rasa kau da bosan dengan hidup.
Sebab kau dah tak ada kawan.
Semua sebab kau kemurungan.

Kalau kau rasa kau tak ada kawan,
Kenapa kau terus bermurung?
Kenapa kau tak tolak jauh-jauh semua kemurungan kau?
Kenapa kau tak cari kawan untuk kau hilangkan bosan?
Kenapa kau nak amek jalan singkat dengan bunuh diri?

Kau cakap kau tak takut.
Sebab mati sekali aje.
Kau tahu tak kau mati sekali aje tu kat dunia semata?
Sedangkan kat akhirat kau akan mati berkali-kali?
Sebab dosa kau membunuh diri tu hukumnya kau akan dimatikan berkali-kali!
Kau tak tahu atau mungkin kau lupa.
Kau hanya fikir dunia.
Kau lupa fikir tentang akhirat.

Cara kau bercakap macam kau tak takut Tuhan.
Sedangkan Tuhan tu dekat.
Dekat sangat dari urat kat batang leher kau!
Kalau kau dah tak ada kawan sangat.
Kenapa kau tak berkawan dengan Tuhan?
Aku yakin, bosan kau akan hilang!

Rabu Dengan Sedikit Kata-kata: Rindu

Original Picture: Blossom Fire by *sabinefischer on deviantART
Original Quote: Tia Setiawati Priatna by matahary on tumblr



Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.