BLOG ENCIK SUAMI

Friday, December 7, 2012

Sunyi. Sepi. Sendiri.


Rasa sunyi. Rasa sepi. Rasa sendiri.

Bila kawan da pergi, kawan yang kita rasa senang dengannya, yang tak sama dengan kawan-kawan lain. Walau ada kawan-kawan lain di sekeliling, tetap tak rasa terisi dengan kehadiran mereka.

Bukan tak pernah ditinggalkan sendiri, malah pengalaman-pengalaman lalu banyak berlaku secara bersendirian. Mungkin kerana sejak kawan itu hadir, baru rasa ada yang satu kepala, rasa ada yang boleh masuk serasi dengan kita.

Hingga dia pergi, lalu rasa sunyi datang menyapa.

Rasa pelik bila rasa sepi itu hadir. Tertanya-tanya kenapa rasa kehilangan dan rasa tak ada sesiapa. Tercari-cari tempat untuk meluah rasa. Tiada. Tercari-cari punca. Hingga bila mengagak-agak sebabnya, hati rasa sakit dan kepala rasa berdenyut.

Tiba-tiba dalam keharuan ditegur pula satu suara lain.

"Kau rasa sepi sebab manusia? Dan kau cari selain Tuhan untuk meluahkan rasa? Kenapa kau ni? Kau lebih bergantung harap pada benda lain!!!"

Tersentak dan menangis.

Muhasabah diri.

Allah selalu ada.

Aku hanya ada DIA. 

Astaghfirullahal'azim.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.