BLOG ENCIK SUAMI

Monday, December 10, 2012

Nikmat Allah Semua Indah

Benarkah?

Berfikir lagi. Mencari-cari lagi di mana lompang. Menerobos segenap ruang masa yang pernah dilalui. Menghitung-hitung kalau-kalau ada yang menyakitkan.

Nikmat hidup, nikmat rasa, nikmat melihat, nikmat mendengar, nikmat berjalan, nikmat berfikir, nikmat ilmu, nikmat kebijaksanaan, nikmat kerjaya, nikmat harta.

Mengorek-ngorek lagi.

Nikmat kawan, nikmat sahabat, nikmat cinta, nikmat keluarga, nikmat anak-anak, nikmat masa, nikmat lapang, nikmat usia, nikmat sihat.

Mustahil tidak ada yang tidak indah.

Mustahil!

Mungkin...

Nikmat yang ditarik balik.

Ya, nikmat itu yang tidak indah.

"Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?" [ar-Rahman]


P/S: Jadilah kita hamba yang bersyukur, sebelum Dia menarik nikmat terbesar dalam hidup seorang Muslim, nikmat iman dan Islam.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.