Nak Lebih Cinta! - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Wednesday, January 23, 2013

Nak Lebih Cinta!

Sedang-sedang makan pisang goreng panas itu, berkira-kira hendak menghabiskannya atau tidak. Perut taklah terlalu kenyang. Cuma malas nak mengunyah, masa pun da lewat. Pisang goreng tinggal satu.

Sambil-sambil berkira-kira itu, teringat hari istimewa esok.

Lalu pisang goreng terus ditelan masuk ke dalam perut.

Bila teringat hari esok, terus berfikir-fikir eloklah lepas ni amalkan macam ni. Nak decide apa pun, terus amalkan benda ni. Tak kiralah dari perkara remeh-temeh sampailah ke perkara yang melibatkan hidup mati.

Kata sayangkan dia, kata dia istimewa, kata dia sumber inspirasi... Kan?

So, tak salah pun kalau nak decide apa-apa, terus ingat dia.

Ingat tu bukanlah bayang-bayangkan wajah dia. Tapi, ingat dan fikirkan kalau dia dalam situasi memilih, dia akan buat apa. Segala kelakuan dia, tindakan dia, perbuatan dia, pilihan dia.

Sunnah kan?

Ikut Sunnah dapat pahala.

So, lepas ni, kalau nak decide apa-apa, ingat Rasulullah s.a.w. Baru lebih mendalam rasa cinta! :')

Salam Maulidur Rasul!

8 comments:

  1. اللهم صل على سيد نا محمد وعلى اله و صحبه وسلم

    Salam maulidur rasul

    http://alongwawaerna.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. salam maulidur rasul :) moga2 kita dapat berjumpa dengan Rasulullah di akhirat kelak :)

    ReplyDelete
  3. Thanks akak...bila baca ni baru saya lega da rasa keputusan yang saya buat insyaALlah betul.

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum sunah...salam maulidur rasul juga yer...:)

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad