Bila Terlalu Lemah dan Rapuh

February 16, 2013

Allah.

Hebat kan Allah?

Dia selalu berikan kita ujian. Macam-macam rupa dan caranya, Dia akan uji kita sepanjang hidup kita. Orang kata ujian tu tanda Allah sayang kita, Dia nak tengok sejauh mana kita sabar dan kuat menghadapi ujian-ujian Dia. Tak kisah lah ujian kesusahan atau kesenangan.

Bila kita diuji hingga hati kita rasa terlalu lemah dan rapuh, kadang-kadang kita perlukan seseorang untuk meluahkan. Dan Allah juga yang menentukan seseorang yang kita perlukan itu ada atau tidak. Bila ada teman di sisi yang boleh menjadi pendengar setia, alhamdulillah.

Bila tak ada?

Masa tu lah kita ingat, hanya Allah saja yang selalu ada. Menangis dan menangis sepuas hati kita hanya kepada Allah. Meluahkan segala kegusaran dan kedukaan atas ujian yang Dia berikan hanya kepada Dia juga. Dia lah yang Maha Mendengar. Dia lah yang Maha Pengasih, Penyayang dan segala kebaikan serta kesempurnaan itu hanya pada Dia.

Allahu...

Pergantungan yang benar-benar utuh hanya kepada Dia melahirkan seribu satu ketenangan dan keredhaan.

Redha dan yakin, secebis demi secebis dosa-dosa lalu sedang dihapuskan sedikit demi sedikit di dunia.


P/S I: Dan biarlah kecintaan ini lebih besar dari segalanya di dunia.

P/S II: Menulis sebagai terapi hati itu indah.

You Might Also Like

1 Comments

  1. mungkin apa yg akak dan sy rasa skng atas dasar yg berbeza tp rasa yg sama.

    tahu mcm mane perasaan lemah dan rapuh tu.

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com