Ticker

6/recent/ticker-posts

Buku Lama, Buku Baru...


Kalo da tahap writing dalam buat research ni, buku lama memang kena bukak.

Tak kisah lah dah berapa banyak buku baru untuk tulis dan conteng-conteng benda baru yang kita belajar tiap-tiap hari, bila da sampai masa nak buat part literature review dalam thesis, nak tak nak memang kena belek balik buku-buku lama yang dah rabak.

Sebab ape, tak rajin nak search semula kat google ape yang kena search. Sebab rasa-rasa sebelum ni da pernah buat benda ni, da pernah catat kat mana-mana. So, itu la gunanya buku nota dalam research ni. Kira macam log book la.

Dulu masa final year, projek akhir tahun tu, kan semua student dididik untuk buat log book? Kena isi ape yang dibuat setiap hari dalam log book tu. Sama jugak masa latihan industri, kena update buku log setiap hari dari start masa bekerja sampai ke habis waktu pejabat.

Ape gunanya?

Boleh dibelek semula bila masa memerlukan.

Sama macam hidup kita kan? Sesekali, masa lampau tu kita boleh jenguk-jenguk ziarah bila perlu, dan kita jugak kena tau, masa lampau tu bukan tempat terbaik untuk kita tinggal, hanya sebagai persinggahan untuk renungan kehidupan akan datang.

Hidup kita kat dunia ni pun, sekadar persinggahan.


P/S: Dan saya merapu lagi... =.=" Thanks kak Ita Yuzie untuk buku tuuuu~

Post a Comment

5 Comments

  1. buku lama pun masih berguna kan...

    pergh 1 laptop 1 pc tu...syabas syabas

    ReplyDelete
  2. @aDisH.sHidA

    banyak2 PC pun tak guna kak kalo kalo kalo....tak tau nak kalo kan ape...hahaha

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum sunah...buku lama tetap di simpan walaupun buka buku baru...:)

    ReplyDelete
  4. dan dalam kehidupan bila terkadang rasa dada tue tinggi sangat kena semak balik buku lama supaya jatuh ke bawah balik tingginya dada tue :p

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com