Wednesday, February 13, 2013

Panggilan Telefon Pagi Ni...

Telefon bergetar.

Ada panggilan dari KL. Teragak-agak hendak menjawab. Takut-takut pihak insurans yang begitu rajin mempromosi produk masing-masing. Akhirnya butang hijau ditekan.

Dia: Assalamualaikum.

Saya: Wa'alaikumussalam.

Dia: Ni Puan ******sunah Mohammad ye?

Saya: Aha, ye saya (biarpun belum bertitle Puan).

Dia: Saya Encik **** dari Syarikat (mula rasa malas nak layan) Merdeka Center (eh?). Tiga tahun lepas puan pernah menyertai Forum Islam dan **** Malaysia di Johor. Betul?

Saya: Aha...

Dia: Ok, kami ditugaskan oleh SPR untuk mencari sukarelawan pemerhati pilihanraya untuk PRU akan datang. Puan berminat?

Saya: Err... Bila ye tu? Maksud saya, PRU tu bila ye?

Dia: Untuk PRU akan datang, tak pasti lagi tarikhnya bila, puan.

Saya: Nanti pemerhati tu letak ikut tempat ke macam mana ye?

Dia: Aha, ikut tempat. Puan akan balik mengundi di mana?

Saya: Saya Sarawak. Jauh sangat.

Kami sama-sama gelak.

Dia: Wah, Sarawak. Jauhnya. Balik tak nanti puan?

Saya: Itu lah masalahnya. Sebab tarikh tak tahu lagi, jadi nak beli tiket pun susah. Kalau da tahu tarikh, senang la nak beli tiket balik mengundi kan.

Dia: Ooo...tapi puan berminat tak jadi pemerhati pilihanraya ni?

Saya: Saya berminat.

Dia: Kalau puan berminat, boleh bagi nombor IC? Nanti bila-bila kami akan hubungi puan semula untuk hadir ke taklimat.

Saya: IC saya ************.

Dia: Ok, puan memang tak terlibat dengan mana-mana parti ye?

Saya: ... Tak sangat.

Dia: Tak sangat la ye. Ok puan, memang berminat ye. Nanti ape-ape hal kami hubungi puan semula untuk bagitau tentang taklimat seterusnya kalau puan jadi balik ke tak ye.

Saya: Ok.

Dia: Assalamualaikum.

Saya: Wa'alaikumussalam.


Mana-mana perbualan yang ada **** tu maksudnya dirahsiakan atau tidak dapat dipastikan dengan jelas.

10 comments:
Write Comments
  1. Dasyat la kak sunah... Dpt jd pemerhati spr tu.. nak jugak.. hehehe

    ReplyDelete
  2. salam,

    sy pun skrg klu ada nombor 03 masuk malas nak jawab... tp tulah kdg takut jugak klu ada yg penting kan...

    selamat memerhati :)

    ReplyDelete
  3. Waaahhh.... Nanti kalau balik sane Mulan bawak sekali tak

    ReplyDelete
  4. untunglah jadi pemerhati cnfrm dapat elaun kan?hehhe

    ReplyDelete
  5. jadi pemerhati tu maksudnya, kena dok ushar org yg dok mai buang undi tu ka? ;-p

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com