Panggilan Telefon Pagi Ni...

February 13, 2013

Telefon bergetar.

Ada panggilan dari KL. Teragak-agak hendak menjawab. Takut-takut pihak insurans yang begitu rajin mempromosi produk masing-masing. Akhirnya butang hijau ditekan.

Dia: Assalamualaikum.

Saya: Wa'alaikumussalam.

Dia: Ni Puan ******sunah Mohammad ye?

Saya: Aha, ye saya (biarpun belum bertitle Puan).

Dia: Saya Encik **** dari Syarikat (mula rasa malas nak layan) Merdeka Center (eh?). Tiga tahun lepas puan pernah menyertai Forum Islam dan **** Malaysia di Johor. Betul?

Saya: Aha...

Dia: Ok, kami ditugaskan oleh SPR untuk mencari sukarelawan pemerhati pilihanraya untuk PRU akan datang. Puan berminat?

Saya: Err... Bila ye tu? Maksud saya, PRU tu bila ye?

Dia: Untuk PRU akan datang, tak pasti lagi tarikhnya bila, puan.

Saya: Nanti pemerhati tu letak ikut tempat ke macam mana ye?

Dia: Aha, ikut tempat. Puan akan balik mengundi di mana?

Saya: Saya Sarawak. Jauh sangat.

Kami sama-sama gelak.

Dia: Wah, Sarawak. Jauhnya. Balik tak nanti puan?

Saya: Itu lah masalahnya. Sebab tarikh tak tahu lagi, jadi nak beli tiket pun susah. Kalau da tahu tarikh, senang la nak beli tiket balik mengundi kan.

Dia: Ooo...tapi puan berminat tak jadi pemerhati pilihanraya ni?

Saya: Saya berminat.

Dia: Kalau puan berminat, boleh bagi nombor IC? Nanti bila-bila kami akan hubungi puan semula untuk hadir ke taklimat.

Saya: IC saya ************.

Dia: Ok, puan memang tak terlibat dengan mana-mana parti ye?

Saya: ... Tak sangat.

Dia: Tak sangat la ye. Ok puan, memang berminat ye. Nanti ape-ape hal kami hubungi puan semula untuk bagitau tentang taklimat seterusnya kalau puan jadi balik ke tak ye.

Saya: Ok.

Dia: Assalamualaikum.

Saya: Wa'alaikumussalam.


Mana-mana perbualan yang ada **** tu maksudnya dirahsiakan atau tidak dapat dipastikan dengan jelas.

You Might Also Like

10 Comments

  1. Dasyat la kak sunah... Dpt jd pemerhati spr tu.. nak jugak.. hehehe

    ReplyDelete
  2. salam,

    sy pun skrg klu ada nombor 03 masuk malas nak jawab... tp tulah kdg takut jugak klu ada yg penting kan...

    selamat memerhati :)

    ReplyDelete
  3. Waaahhh.... Nanti kalau balik sane Mulan bawak sekali tak

    ReplyDelete
  4. untunglah jadi pemerhati cnfrm dapat elaun kan?hehhe

    ReplyDelete
  5. jadi pemerhati tu maksudnya, kena dok ushar org yg dok mai buang undi tu ka? ;-p

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com