BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, February 13, 2013

Panggilan Telefon Pagi Ni...

Telefon bergetar.

Ada panggilan dari KL. Teragak-agak hendak menjawab. Takut-takut pihak insurans yang begitu rajin mempromosi produk masing-masing. Akhirnya butang hijau ditekan.

Dia: Assalamualaikum.

Saya: Wa'alaikumussalam.

Dia: Ni Puan ******sunah Mohammad ye?

Saya: Aha, ye saya (biarpun belum bertitle Puan).

Dia: Saya Encik **** dari Syarikat (mula rasa malas nak layan) Merdeka Center (eh?). Tiga tahun lepas puan pernah menyertai Forum Islam dan **** Malaysia di Johor. Betul?

Saya: Aha...

Dia: Ok, kami ditugaskan oleh SPR untuk mencari sukarelawan pemerhati pilihanraya untuk PRU akan datang. Puan berminat?

Saya: Err... Bila ye tu? Maksud saya, PRU tu bila ye?

Dia: Untuk PRU akan datang, tak pasti lagi tarikhnya bila, puan.

Saya: Nanti pemerhati tu letak ikut tempat ke macam mana ye?

Dia: Aha, ikut tempat. Puan akan balik mengundi di mana?

Saya: Saya Sarawak. Jauh sangat.

Kami sama-sama gelak.

Dia: Wah, Sarawak. Jauhnya. Balik tak nanti puan?

Saya: Itu lah masalahnya. Sebab tarikh tak tahu lagi, jadi nak beli tiket pun susah. Kalau da tahu tarikh, senang la nak beli tiket balik mengundi kan.

Dia: Ooo...tapi puan berminat tak jadi pemerhati pilihanraya ni?

Saya: Saya berminat.

Dia: Kalau puan berminat, boleh bagi nombor IC? Nanti bila-bila kami akan hubungi puan semula untuk hadir ke taklimat.

Saya: IC saya ************.

Dia: Ok, puan memang tak terlibat dengan mana-mana parti ye?

Saya: ... Tak sangat.

Dia: Tak sangat la ye. Ok puan, memang berminat ye. Nanti ape-ape hal kami hubungi puan semula untuk bagitau tentang taklimat seterusnya kalau puan jadi balik ke tak ye.

Saya: Ok.

Dia: Assalamualaikum.

Saya: Wa'alaikumussalam.


Mana-mana perbualan yang ada **** tu maksudnya dirahsiakan atau tidak dapat dipastikan dengan jelas.


10 comments:

shafiqabdshukor said...

Dasyat la kak sunah... Dpt jd pemerhati spr tu.. nak jugak.. hehehe

Nurzakiah Hanum said...

salam rabu singgah pagi

Azizi Azahazuhari said...

perghh ada can jd yb x

Areef Ibn Naim said...

salam,

sy pun skrg klu ada nombor 03 masuk malas nak jawab... tp tulah kdg takut jugak klu ada yg penting kan...

selamat memerhati :)

Mrs. Abi said...

Waaahhh.... Nanti kalau balik sane Mulan bawak sekali tak

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

errr.. jangan perhati lebih2..

Budak Kampung said...

untunglah jadi pemerhati cnfrm dapat elaun kan?hehhe

نورعيم said...

wahhh hebatnya kak sunah!

Iffah Afeefah said...

xmo jdi pape

boleh?

Solihin Zubir said...

jadi pemerhati tu maksudnya, kena dok ushar org yg dok mai buang undi tu ka? ;-p

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.