BLOG ENCIK SUAMI

Monday, February 25, 2013

Saling Meraikan...

Quote seorang along.

Terlebih sering
Bukan 'kesalahan dan keterlanjuran' yang mendatangkan marah
Tapi maujudnya rasa dari 'tiadanya ucapan mohon maaf, penjelasan dan buat tak endah'

Sungguh, itu lebih menyakitkan daripada 'kesalahan' itu sendiri..

Ya. Diam itu lebih baik.

Kadang-kadang, diam itu bukan penyelesaian terbaik. Memang, semua orang berbeza. Kerana itu kita harus saling meraikan.

Bukan kita saja mahu diraikan.

Komunikasi. Lisan dan bukan lisan. Kedua-duanya penting.

Terlalu.

Berkata benarlah sayang, biarpun pahit. :)


12 comments:

Iffah Afeefah said...

you da knpe?

Sunah Sakura said...

@Iffah Afeefah

err...nape lak dengan i??? =.="

Mas Zull said...

assalamualaikum sunah...:)

Nurzakiah Hanum said...

hai sis

the malay male said...

menghargai perbezaan

Novelgurl said...

Assalamualaikum Kak Sunah.Salam Ziarah.Hmm.mengalahlah.rndhkn ego demi x terputus silaturrahim.kn.huu.

D Yatie said...

betul dik. sekarang, sometime silent is not a better way macam dulu2. huhu.

nabila azmi said...

sy copy quote tu tau...nk buh kat fesbook!!>.thank you...huhu..=.=

nabila azmi said...

sunah..i really2 love your wordss...=)..sometime muhasbah diri ni..motivate diri ni...time kasih awak=)

cimöt said...

luahkan walau payah..
kalu diam tak merungut takpe..tp pastu merungut mcm2..

kiera'sakura said...

kadang diam mendatangkan senang dan kadang diam juga boleh membunuh rasa

nabila azmi said...

sunah..repost dkt blog jugak..=)..

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.