BLOG ENCIK SUAMI

Monday, February 11, 2013

Senyum... :)

Senyum.

Senyum.

Senyum.

Itulah yang paling penting bila berkecimpung dalam dunia yang melibatkan kita dengan orang ramai. Biasanya dalam dunia perniagaan. Bila berhadapan dengan pelanggan, senyuman manis tu lah kunci yang mengikat hati-hati mereka.

Tak percaya?

Bila pelanggan yang penat bekerja datang untuk berurusan dengan kita, pasti rasa letih dia hilang melihat senyuman di bibir kita semasa melayan karenahnya. Dan boleh saja sekelip mata senyuman tu berjangkit, dia yang mulanya berwajah kelat tiba-tiba tersenyum kembali. Itulah kuasa senyuman.

Macam lagu Senyum tu, tau tak?

Tak susah pun senyum. Walaupun tersenyum menggunakan banyak otot muka, hakikatnya senyum tu satu pergerakan yang paling mudah bagaikan tersenyum. Haa, bukan bagai mengelipkan mata tau. Dah namanya tersenyum, bagaikan tersenyum lah kan?

Lagipun, senyum tu sedekah. Tak rugi kalau kita senyum. Orang tengok, hati pun senang. Tapi, jangan tersenyum menggoda pada bukan muhrim udah lah yee!


5 comments:

Fasihah Supian said...

:)

Mas Zull said...

assalamualaikum sunah...senyum itu satu sedekah kan...;)

cimöt said...

senyum tak perlu keluakan duit pon kan..senyum senyum senyum dan senyum..jgn pernah lokek..

nabila azmi said...

keep smiling=)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

senyum dengan ikhlas itu baik.. tapi bagimanapula dengan senyum plastik? i find some do that for their own sake.. sangat mengecewakan..

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.