Senyum... :)

February 11, 2013

Senyum.

Senyum.

Senyum.

Itulah yang paling penting bila berkecimpung dalam dunia yang melibatkan kita dengan orang ramai. Biasanya dalam dunia perniagaan. Bila berhadapan dengan pelanggan, senyuman manis tu lah kunci yang mengikat hati-hati mereka.

Tak percaya?

Bila pelanggan yang penat bekerja datang untuk berurusan dengan kita, pasti rasa letih dia hilang melihat senyuman di bibir kita semasa melayan karenahnya. Dan boleh saja sekelip mata senyuman tu berjangkit, dia yang mulanya berwajah kelat tiba-tiba tersenyum kembali. Itulah kuasa senyuman.

Macam lagu Senyum tu, tau tak?

Tak susah pun senyum. Walaupun tersenyum menggunakan banyak otot muka, hakikatnya senyum tu satu pergerakan yang paling mudah bagaikan tersenyum. Haa, bukan bagai mengelipkan mata tau. Dah namanya tersenyum, bagaikan tersenyum lah kan?

Lagipun, senyum tu sedekah. Tak rugi kalau kita senyum. Orang tengok, hati pun senang. Tapi, jangan tersenyum menggoda pada bukan muhrim udah lah yee!

You Might Also Like

5 Comments

  1. assalamualaikum sunah...senyum itu satu sedekah kan...;)

    ReplyDelete
  2. senyum tak perlu keluakan duit pon kan..senyum senyum senyum dan senyum..jgn pernah lokek..

    ReplyDelete
  3. senyum dengan ikhlas itu baik.. tapi bagimanapula dengan senyum plastik? i find some do that for their own sake.. sangat mengecewakan..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com