Monday, February 11, 2013

Senyum... :)

Senyum.

Senyum.

Senyum.

Itulah yang paling penting bila berkecimpung dalam dunia yang melibatkan kita dengan orang ramai. Biasanya dalam dunia perniagaan. Bila berhadapan dengan pelanggan, senyuman manis tu lah kunci yang mengikat hati-hati mereka.

Tak percaya?

Bila pelanggan yang penat bekerja datang untuk berurusan dengan kita, pasti rasa letih dia hilang melihat senyuman di bibir kita semasa melayan karenahnya. Dan boleh saja sekelip mata senyuman tu berjangkit, dia yang mulanya berwajah kelat tiba-tiba tersenyum kembali. Itulah kuasa senyuman.

Macam lagu Senyum tu, tau tak?

Tak susah pun senyum. Walaupun tersenyum menggunakan banyak otot muka, hakikatnya senyum tu satu pergerakan yang paling mudah bagaikan tersenyum. Haa, bukan bagai mengelipkan mata tau. Dah namanya tersenyum, bagaikan tersenyum lah kan?

Lagipun, senyum tu sedekah. Tak rugi kalau kita senyum. Orang tengok, hati pun senang. Tapi, jangan tersenyum menggoda pada bukan muhrim udah lah yee!

5 comments:
Write Comments
  1. assalamualaikum sunah...senyum itu satu sedekah kan...;)

    ReplyDelete
  2. senyum tak perlu keluakan duit pon kan..senyum senyum senyum dan senyum..jgn pernah lokek..

    ReplyDelete
  3. senyum dengan ikhlas itu baik.. tapi bagimanapula dengan senyum plastik? i find some do that for their own sake.. sangat mengecewakan..

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com