BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, February 24, 2013

Tak Dapat BR1M

Hampir tengahari.

Saya sedang mencuci pinggan. Mak sedang memotong ayam di beranda dapur yang bersambung dengan rumah pak ngah kat sebelah.


Saya: Mak, bila ek mengundi? Tau tak?

Mak: Entah... Bulan empat kot. Atau bulan tiga.

Saya: Entah-entah masa saya balik bulan empat nanti kot, mak? Hahaha!

Mak: Hurmm... Mak tak dapat BR1M, mak tak nak mengundi.

Saya: Errrrrr... Camtu, mak undi lah yang lain!

Mak: Tahun lepas ok aje, laju je bapak ko dapat BR1M. Tahun ni, entah nape lah lambat. Banyak benda nak beli, nak betulkan kereta bapak ko, nak beli tanah nak timbus bawah rumah, nak beli macam-macam.

Saya: ...

Mak: Mak tak nak mengundi tahun ni.


Alkisah tak dapat BR1M, terus tak nak mengundi. Hambekkkk! =.="


4 comments:

nini said...

haha..macam2...dapat tu...sabar yer

nini said...

hehe..macam-macam...dapat tu....sabar yer

aDisH.sHidA said...

insyaAllah akan dapat..bagi siapa yang dah dapat masa brim1.0 akan dapat brim 2.0 nie..

sabar ye..gtau mak jangan la mcm tu x nak ngundi rugi la hehe

kiera'sakura said...

hihihihihi. kita mampu gelak je :)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.