Tak Dapat BR1M

Hampir tengahari.

Saya sedang mencuci pinggan. Mak sedang memotong ayam di beranda dapur yang bersambung dengan rumah pak ngah kat sebelah.


Saya: Mak, bila ek mengundi? Tau tak?

Mak: Entah... Bulan empat kot. Atau bulan tiga.

Saya: Entah-entah masa saya balik bulan empat nanti kot, mak? Hahaha!

Mak: Hurmm... Mak tak dapat BR1M, mak tak nak mengundi.

Saya: Errrrrr... Camtu, mak undi lah yang lain!

Mak: Tahun lepas ok aje, laju je bapak ko dapat BR1M. Tahun ni, entah nape lah lambat. Banyak benda nak beli, nak betulkan kereta bapak ko, nak beli tanah nak timbus bawah rumah, nak beli macam-macam.

Saya: ...

Mak: Mak tak nak mengundi tahun ni.


Alkisah tak dapat BR1M, terus tak nak mengundi. Hambekkkk! =.="

4 comments:

  1. haha..macam2...dapat tu...sabar yer

    ReplyDelete
  2. hehe..macam-macam...dapat tu....sabar yer

    ReplyDelete
  3. insyaAllah akan dapat..bagi siapa yang dah dapat masa brim1.0 akan dapat brim 2.0 nie..

    sabar ye..gtau mak jangan la mcm tu x nak ngundi rugi la hehe

    ReplyDelete
  4. hihihihihi. kita mampu gelak je :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.