Tak Dapat BR1M

February 24, 2013

Hampir tengahari.

Saya sedang mencuci pinggan. Mak sedang memotong ayam di beranda dapur yang bersambung dengan rumah pak ngah kat sebelah.


Saya: Mak, bila ek mengundi? Tau tak?

Mak: Entah... Bulan empat kot. Atau bulan tiga.

Saya: Entah-entah masa saya balik bulan empat nanti kot, mak? Hahaha!

Mak: Hurmm... Mak tak dapat BR1M, mak tak nak mengundi.

Saya: Errrrrr... Camtu, mak undi lah yang lain!

Mak: Tahun lepas ok aje, laju je bapak ko dapat BR1M. Tahun ni, entah nape lah lambat. Banyak benda nak beli, nak betulkan kereta bapak ko, nak beli tanah nak timbus bawah rumah, nak beli macam-macam.

Saya: ...

Mak: Mak tak nak mengundi tahun ni.


Alkisah tak dapat BR1M, terus tak nak mengundi. Hambekkkk! =.="

You Might Also Like

4 Comments

  1. haha..macam2...dapat tu...sabar yer

    ReplyDelete
  2. hehe..macam-macam...dapat tu....sabar yer

    ReplyDelete
  3. insyaAllah akan dapat..bagi siapa yang dah dapat masa brim1.0 akan dapat brim 2.0 nie..

    sabar ye..gtau mak jangan la mcm tu x nak ngundi rugi la hehe

    ReplyDelete
  4. hihihihihi. kita mampu gelak je :)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com