Sekadar di Pinggiran

Semalam up status kat Facebook.

Sekadar di pinggiran...

Pejam celik, pejam celik, dah 21 Ramadhan kan? Sekejap je masa berlalu. Dah masuk 10 Ramadhan terakhir. Fasa pembebasan dari api neraka. Allahuakbar.

Macam mana agaknya amalan kita dalam 10 Ramadhan terakhir ni? Sama ke macam sebelum-sebelum ni? Atau lebih kurang aje dengan bulan tak Ramadhan pun. Masa-masa syaitan dibelenggu, masih berat ke nak dirikan solat, nak baca al-Quran, nak buat amal kebajikan, jauhkan diri dari maksiat? Kekadang nak solat pun rasa terpaksa, ada tu mungkin pandang sebelah mata aje.

Ikutkan, orang yang pandang Allah sebelah mata aje, Allah pun pandang dia sebelah mata. Allah lagi suka pandang hamba Dia yang bersungguh-sungguh nak dekatkan diri dengan Dia. Kita yang sambil lewa ni, sekadar di pinggiran aje. Bila susah baru nak cari Allah, bila senang, buat-buat lupa. Macam mana Allah nak kasihkan kita?

Hurm...

Masih lagi nak duduk di takuk lama?

Selamat memperbaiki amal dalam 10 Ramadhan terakhir!

4 comments:

  1. semakin hampir lebaran.. time nielah banyak tempahan..
    memang sedih betul amalan tak seberapa.. kena kayuh laju2,, mudahan dpt lebih lakukan amalan sunat dibulan Ramadhan

    thanks sunah

    ReplyDelete
  2. peringatan buat diri..selamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  3. banyak yg kurang kat diri ni..
    tq for remind..

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.