1 Ogos dan Zammiluni

August 01, 2013

Hari ini 1 Ogos.

Semalam 31 Julai. Tanggal hari kelahiran saya yang ke 26 tahun. Subhanallah. Dah 26 tahun dah. Angka lebih 25 tahun, rasa macam dah tua sangat. Huhuhu. Apapun, alhamdulillah. Beruntung sangat-sangat sebab diberikan nikmat usia hingga ke hari ini. Tetap bersyukur kepada Allah yang memberikan segala kurniaan Dia kepada sekalian hamba. Moga-moga umur yang bersisa dimanfaatkan sebaiknya.

Pagi-pagi tadi, ternampak seorang sahabiah post video link kat Facebook. Dengan sedikit kata-kata dari dia sahaja, hati saya tersentuh.


Mungkin ramai yang kata single lebih baik. Tak berkahwin pun tak apa. Jauh dari masalah dan penyakit jiwa. Walau sudah sedia tahu, atau mungkin tidak tahu, pernikahan itu ibadah, membina masjid itu sunnah. Sedangkan Rasulullah s.a.w pun perlukan Khadijah r.a. Apatah lagi kita ini manusia biasa-biasa sahaja. Kerna pada pernikahan itu ada hikmah. Kan?

Dan video Youtube "Zammiluni" sepanang 2 minit 50 saat tersebut boleh ditonton di bawah.


Iya lah, saya sudah 26 tahun.

Dan salah satu impian saya adalah menjadi isteri penyejuk hati suami.

Siapa tidak mahu?


P/S: Ok, sekarang perlu ke fakulti setelkan thesis hard cover binding pula. Moga sempat buat sebelum balik kampung.

You Might Also Like

5 Comments

  1. assalamualaikum sunah...selamat hari lahir yer...;)

    ReplyDelete
  2. heeeee

    simple & penuh isi..


    aihh..

    saya pon nak jugak..hihi..

    selamat hari lahir kak sunah!
    semoga dpt selesaikan apa yg patot dan moga trcapai impian akak tu..hihihi..

    aminn :)

    ReplyDelete
  3. as-salam

    sunah.. good luck 4 ur thesis.. happy birthday ye.. hehe.. :)

    ReplyDelete
  4. Ameeen. Mudahann penyejuk suamimu..
    Untung siapa y dapat sunah

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com