Thursday, August 1, 2013

1 Ogos dan Zammiluni

Hari ini 1 Ogos.

Semalam 31 Julai. Tanggal hari kelahiran saya yang ke 26 tahun. Subhanallah. Dah 26 tahun dah. Angka lebih 25 tahun, rasa macam dah tua sangat. Huhuhu. Apapun, alhamdulillah. Beruntung sangat-sangat sebab diberikan nikmat usia hingga ke hari ini. Tetap bersyukur kepada Allah yang memberikan segala kurniaan Dia kepada sekalian hamba. Moga-moga umur yang bersisa dimanfaatkan sebaiknya.

Pagi-pagi tadi, ternampak seorang sahabiah post video link kat Facebook. Dengan sedikit kata-kata dari dia sahaja, hati saya tersentuh.


Mungkin ramai yang kata single lebih baik. Tak berkahwin pun tak apa. Jauh dari masalah dan penyakit jiwa. Walau sudah sedia tahu, atau mungkin tidak tahu, pernikahan itu ibadah, membina masjid itu sunnah. Sedangkan Rasulullah s.a.w pun perlukan Khadijah r.a. Apatah lagi kita ini manusia biasa-biasa sahaja. Kerna pada pernikahan itu ada hikmah. Kan?

Dan video Youtube "Zammiluni" sepanang 2 minit 50 saat tersebut boleh ditonton di bawah.


Iya lah, saya sudah 26 tahun.

Dan salah satu impian saya adalah menjadi isteri penyejuk hati suami.

Siapa tidak mahu?


P/S: Ok, sekarang perlu ke fakulti setelkan thesis hard cover binding pula. Moga sempat buat sebelum balik kampung.

5 comments:
Write Comments
  1. assalamualaikum sunah...selamat hari lahir yer...;)

    ReplyDelete
  2. heeeee

    simple & penuh isi..


    aihh..

    saya pon nak jugak..hihi..

    selamat hari lahir kak sunah!
    semoga dpt selesaikan apa yg patot dan moga trcapai impian akak tu..hihihi..

    aminn :)

    ReplyDelete
  3. as-salam

    sunah.. good luck 4 ur thesis.. happy birthday ye.. hehe.. :)

    ReplyDelete
  4. Ameeen. Mudahann penyejuk suamimu..
    Untung siapa y dapat sunah

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com