BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, January 30, 2013

Takut Mati...?

tumblr

Muhasabah bersama.

Berjaga-jagalah...

Takut-takut ada penyakit ini dalam hati,

Segera bertemu Tuhan...

Cari penawar, segera sembuhkan...!


Sayang si Mulan


Tika itu, dia baru usai solat.

Mulan terlentang di tepi sejadah seperti selalu. Menunggu dia habis solat. Direnung Mulan lama-lama. Dikenang-kenang pinta pada Tuhan.

Tuhan dia dan Tuhan Mulan.

Tuhan yang sama.

Dengan masih bertelekung, kaki-kaki Mulan dicapai. Ditarik Mulan rapat ke ribaan.

Kepala Mulan diusap dan dicium.

"Sayang... Doa sama-sama dengan kakak... Moga-moga Allah murahkan rezeki kakak... Nanti kakak boleh kongsi rezeki kakak dengan Mulan..."

Air mata menitis.

Mulan diam membisu.

Mungkin dia meng'amin'kan doa.

Dan mungkin saja dia memang selalu meng'amin'kan doa di tepi sejadah.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.