BLOG ENCIK SUAMI

Monday, March 11, 2013

Mungkin Kerana Mata...

Entah kenapa ya?

Hari ini saya teringat-ingatkan dia. Segala tutur katanya terngiang-ngiang di telinga saya. Caranya memandang saya masih terbayang-bayang dalam fikiran hingga ke saat ini. Walaupun hanya seketika cuma kami berbicara tatkala bumi Johor menangis ditimpa hujan petang.

Dan sepasang matanya lah yang menyentuh halus ke sanubari saya kala ini.

Mungkin inilah kata orang, dari mata turun ke hati. Dari sepasang mata saja, boleh mengalirkan aura cinta dan sayang. Dari sepasang mata saja, hati kita boleh menilai kejujuran dan keikhlasan. Dari sepasang mata saja, hati boleh tertarik untuk mengenali. Dari sepasang mata itulah, Allah kurniakan nikmat yang tidak terhingga.

Allahu... Hanya dari sepasang matanya saja yang buat saya rindukan dia.

Dan saya kesal, tidak sempat untuk lebih mengenalinya.

Sedang dia ada begitu dekat dengan saya dalam tiga hari lepas.

Sungguh, saya rindukan dia.

Gadis berniqab.

Moga Allah merahmatimu.


P/S: Kerana kadang-kadang Rasulullah s.a.w kata, akhlak dan peribadi kita juga adalah dakwah.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.