BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, March 27, 2013

Tak Terurus Sudah

Tak terurus.

Itu agaknya yang paling sesuai untuk menggambarkan keadaan sekarang ni. Sejak akhir-akhir ni dalam satu dua minggu ni.

Mungkin sebab tengah bertungkus lumus menyiapkan thesis sampai ni nak masuk 5th draft sebab nak submit dalam minggu ni jugak, semua benda lain jadi tertolak ke tepi. Kadang-kadang berjaga juga sampai dua pagi nak edit benda yang detail macam space dan titik noktah je pun. Dan kerap kali masa tidur terganggu sedikit akhir-akhir ni sampai bangun pagi pun da tak macam selalu.

Makan pun jadi malas. Sampai kan bila dah lapar dan rasa lemah sangat baru lah sedar diri, rupanya tak jamah nasi dua hari. Sampai lah mak yang telefon setiap hari pun cakap, "nanti kurus baru tahu."

(Mak, badan saya da naik!!! Cukup-cukup sudah!)

Bila masa dah tak cukup untuk semua benda, memang banyak lah yang tak terurus. Sedangkan masa untuk baking buat tempahan pun terpaksa ditolak sebab nak rehat cukup setelah beberapa hari tak cukup rehat. Tapi dengan syarat, kena bangun awal-awal pagi untuk buat tempahan yang ditunda tu. Dan blog pun dah terbiar sebab tak sempat nak update ape-ape. Cerita Terengganu pun terpaksa disenyapkan je.

Kadang-kadang jugak jadi moody. Cepat je mood naik turun dalam masa-masa macam ni ek?

Rasa sedih sangat-sangat. Tapi cepat-cepat cakap kat diri sendiri, tak ape, kejap je ni. Tak lama lagi semua akan kembali normal. Sikitttt lagi!


P/S: Dan maaf, pada mereka-mereka yang terkena tempias dengan ketakterurusan ini.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.