BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, September 25, 2013

Bila Isteri Mat Yo Buat Hal, Kita...?

Heboh!

Kecohnya alam maya dengan alam realiti di bumi Malaysia ni tentang isteri Mat Yo maki dan tendang Pak Azman, pengawal keselamatan Subang Airport tu. Huishhh~ Saya yang tengok video tu pun rasa maluuuu. Huk! Moga Allah bagi hidayah kat Siti Aisya Adam dan suaminya.

Mohon dijauhkan juga dari jadi macam tu kat saya dan orang-orang di sekeliling saya.

Orang kata, akhlak kita pada orang lain akan menentukan hidup kita pada masa akan datang. Kalau kita buat baik pada orang, orang akan buat baik pada kita. Kalau kita buat jahat pada orang, Allah akan balas dengan yang setimpal pada kita.

Besarnya kesan cara kita bergaul dengan orang lain, kadang-kadang kita tak nampak. Atau mata kita ni dihijab untuk nampak yang buruk pada diri kita. Rasa-rasanya kita dah betul, rupanya kita lah yang paling salah. Rupanya ramai yang terasa hati dengan kita. Belum dikira lagi yang tertanam benih benci dalam hatinya pada kita.

Astaghfirullahal'azim....

Kawan-kawan, kalau saya buat salah, tegurlah saya baik-baik!


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.