TERBAIK DARI ENCIK SUAMI

Thursday, June 19, 2014

Balik Kedah

minggu tak lama dulu
balik Kedah
teman kakak ipar
bersama anak-anak beliau
kecoh betul sepanjang jalan
sampai semua dah penat
dah tertido kat belakang
baru lah senyap

merasa jugak jadi babysitter
walaupun sekejap

jauh dari dalam sudut hati
aku puji kakak ipar
sangat penyabar
sambil drive
sambil layan soklan remeh anak-anak
kalau taknak jawab
beliau diamkan aje
walaupun anak tanya lagi banyak kali

ya lah, mana nak fokus jalan lagi
mana nak layan anak-anak
alahai, aku kat sebelah pun stress
dengan jalan jammed
dan cuaca panas
sesak dada

mungkin Allah nak ajar aku
didik sifat sabar macam beliau

insya'Allah

Blogger Rajin Komen

Get this widget
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari Jeneral Sunah Suka Sakura dot com.