BLOG ENCIK SUAMI

Monday, September 15, 2014

Sambal Kicap

dulu
first time
makan pisang goreng
cicah sambal kicap
dekat labuan
kawan belanja

masa tu
memang rasa pelik
kenapa kena cicah?

pisang goreng
adalah pisang goreng
makan begitu saja
dah cukup enak

duduk johor
makin banyak
jenis pencicah
sambal cili
sambal kicap
sambal asam
bersama pisang goreng
keledek goreng
sukun goreng
dan macam-macam lagi

mula-mula
memang la macam tak masuk
lama-lama
bila kau sedar diri
kau duduk tempat orang
apa salahnya kau terima aje
hormat budaya orang
tak payah nak mengutuk
mencaci mengeji
apa orang makan

kau kan
Malaysian
come on lah
#IniMalaysiaKita beb!

3 comments:

Nurzakiah Hanum said...

singgah isnin

Diana Rashid said...

ye betull..rasailah pengalaman yang berbeza,..asyik nak sama je..nanti orang cop jakun marah pulak.heheh

mas saari said...

betul tu.. satu Malaysia kan..
akak pun suka pisang goreng n sambal kicap.. sedap!!

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.