Thursday, October 16, 2014

Sedu

semua orang
mesti pernah mengalami
perasaan rimas
bila diserang sedu
hohoho

sedu berlaku
bila kita bernafas,
diaf..diaf...ape tah
ok google sendiri
tak reti nak eja
boleh gitu?

saya selalunya
akan sedu
bila minum
air berkarbonat
tetambah yang sejuk
penangan dia mak ai
tiap dua saat sedu
ada tu sampai setengah jam sedunya
kekadang tanpa sebab yang diketahui
tersedu-sedu jugak
rimasnya la hai...

macam mana nak hilangkan?

kalau saya
saya tarik nafas dalam-dalam
picit hidung
tutup mulut
tahan lama-lama
ok...hilang pun sedu

boleh cuba ye~

haha

6 comments:
Write Comments
  1. Assalam...

    Yep betul..mmg petua itu dr dulu Sis amalkan klu tersedu..cuma hati2, takut faktor usia, terlupa nak lepaskan tangan yg tutup hidung tu hahahahahaha

    ReplyDelete
  2. noted! selalu saya telan air sekaligus. telan ok. haha.

    ReplyDelete
  3. ok nanti boleh try cara kak sunah pulak. kira selalu kalau sedu lepas makan tak minum air terus. sungguh rimas!!! huuuu

    ReplyDelete
  4. kalau sunnah ada depan mata boleh la akak sembuh kan..guna magic akak ni..hahah...tak la..komen panjang ni..sedia ye baca..

    Dulu masa akak kerja ada kawan akak sedu...dari pagi sampai tengahari tak hilang2..sampai dia letih.sekali ada sorang kerani datng meja dia dan tanya.."Rozi ke yang ambik telur rebus kat pantry tadi..tadi ada sekarang dah hilang.." terkejut la dia..sambil luah perasaan dia tak ambik.nak nangis dah dia bila kerani tu kata "tak de siapa yang masuk pantry,Rozi je yang ada tadi.."nampak dah dia macam nak nagis terus kerani tu kata.."ha..kan dah hilang sedu tu.."heheh..tu je cara cepat nak hilangkan sedu kawan2 kita..

    selamat mencuba pada kawan2 ye..heheh

    ReplyDelete
  5. kak diana!!! ahahahah...tergelak saya baca komen akak!! macam tu sekali ye cara dia nak tolong kawan akak hilangkan sedu...buat dia nak nangis...sebab pernafasan jugak tu kan...pergerakan nafas bila kita nak menangis tu..hohoho..mekasih tips ni!

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com