Ticker

6/recent/ticker-posts

Mana Nak Cari Langkawi Hotels untuk Penginapan yang Istimewa?

Mana Nak Cari Langkawi Hotels untuk Penginapan yang Istimewa? | Bila sebut je Langkawi, mesti terlintas di benak pemikiran korang akan replika helang di Dataran Lang, shopping dan coklat kan? Sempit bebenor pemikiran tu, apa kata kita luaskan sikit? Sebenarnya, ada banyak lagi tempat menarik yang ada di Langkawi, sama ada kita sedar atau pun tidak. Jommm, check it out!

Langkawi memang terkenal dengan pantai yang cantik lagi menyenangkan seperti Pantai Cenang, Pantai Tanjung Rhu, Pantai Tengah, dan yang paling rare, Pantai Pasir Tengkorak. So, kalau korang plan nak beristirehat bersama keluarga untuk melihat scenery yang cantik dengan pasir yang putih berkilau bak mutiara, jemput la berkunjung ke pantai-pantai tersebut, pasti korang tak akan kecewa.

Tengkorak bukan sebarang Tengkorak, ok!! Pic: Make My Trip

Kalau teringin nak tengok pemandangan Pulau Langkawi dari tempat yang tinggi, why not korang try mencari tempat-tempat yang unik dan lain daripada biasa? Korang boleh try Kereta Kabel Langkawi dan pergi ke SkyBridge, fuhhhh awesome gila kot tengok seluruh Pulau Langkawi from upper view!

Lupakan gayat korang! Rugi kalau tak naik Kereta Kabel Langkawi ni tau! Pic: Cari Destinasi
Sky Bridge Langkawi, sanggup ke tak sanggup? :p Pic: We Are Holidays

Kalau bawak anak-anak pulak, tak sah kalau tak ke Underwater World Langkawi dan Langkawi Wildlife Park. Di samping dapat memberikan banyak pengetahuan tentang haiwan untuk anak-anak, diorang pasti teruja bila dapat melihat binatang-binatang yang rare seperti penguin, jerung, lobster dan sebagainya!

Boleh la feeling snorkeling di Underwater World Langkawi. Pic: Langkawi.SG

Tapiiiii, percutian tidak akan bermakna tanpa ada tempat penginapan yang selesa. Jadi, korang boleh membuat pemilihan hotel dengan traveloka bagi memudahkan urusan korang. Saya sertakan di sini beberapa recommended Langkawi Hotels untuk korang belek-belek, ya!

Villa Molek

Swimming Pool di Villa Molek, Langkawi. Pic: Villa Molek

Kalau korang nak tahu, Villa Molek ni antara villa favourite pengunjung di Pantai Cenang, sebab jaraknya yang tak jauh dari pantai, hanya berjalan selama 5 minit, dah sampai ke villa. Bukan tu je, dari Villa Molek nak ke Underwater World pun sangat la dekat, hanya 1.1 km (4 minit) dengan menaiki kereta. Tambahan pula, susun atur villa ni sangat luas dan amat menitik beratkan ketenangan dan keselesaan pengunjung. Ada balkoni yang menghala ke tropical garden atau swimming pool, personal pantry dan juga living room. Senang cerita, villa ni sangat sesuai bagi mereka yang datang bercuti ke Langkawi bersama family. Selain tu, villa ni juga ada menyediakan pelbagai perkhidmatan kepada pengunjungnya seperti massage and reflexology, laundry and dry cleaning service, serta shuttle service to Kuah town. Cumanya, ada charge tambahan lah ye untuk perkhidmatan tersebut.

Adya Hotel

Ladies Swimming Pool di Adya Hotel, Langkawi. Pic: Adya Hotel

Terdapat pelbagai jenis hotel di Langkawi dekat dengan Pekan Kuah, antaranya adalah Adya Hotel Langkawi. Terletak tidak jauh daripada Pekan Kuah, hanya mengambil masa 5 minit dengan menaiki kereta. Bila sampai di Pekan Kuah, korang boleh la pergi ke HIG (Haji Ismail Group), shopping sakan beli coklat untuk dibawa pulang. Uniknya Adya Hotel ni, diorang mengetengahkan ciri-ciri konsep Islamik, seperti ada swimming pool tertutup khas bagi kaum wanita, tidak bercampur dengan swimming pool untuk kanak-kanak dan family. Bukan tu je, hotel ni turut menyediakan surau bagi memudahkan pengunjung Muslim untuk menunaikan ibadah solat. Kalau korang tiba-tiba rasa nak ubah selera makan local food or fast food, tak payah bersusah-payah nak bawak kereta dan mencari parking bagai, sebab terdapat banyak restaurant dan fast food yang berdekatan dengan hotel ni, jalan kaki jeee dah sampai!

Resorts World Langkawi

Premier Suite di Resorts World Langkawi. Pic: RW Langkawi

Bagi korang yang ingin mencari tempat penginapan yan tenang dan private, cuba try test stay dekat Resorts World Langkawi ni. Sesuaiiiii sangattttt untuk mereka yang baru berkahwin dan mencari destinasi berbulan madu. The best part is, bila korang dapat melihat pemandangan matahari terbenam yang cantik dari jeti bersama dengan pasangan, serta pasangan yang sedang berbulan madu boleh menempah makan malam romantis di hotel. Tambahan lagi, bilik yang disediakan sangat besar dan resort ni juga menawarkan pelbagai sarapan yang sedap dan beraneka bagi setiap pengunjung yang datang. Selain itu, pelbagai aktiviti disediakan seperti island tour, jungle trekking, bicycle joy rides serta banyak lagi.

Actually, there are lots of best hotels in Langkawi to be shared with. Apa pun pilihan hotel korang, yang penting, enjoy your holiday okay! Happy planning for holidays guys!

Post a Comment

2 Comments

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com