Menu Udang Galah Terbaik di D'Muara Seafood Kuala Tatau

July 25, 2018

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

D'Muara Seafood and Traditional Melanau Cuisine, Kuala Tatau

Entri makan lagi. Nak buat macam mana, member dah ajak makan dan pesan awal-awal sebelum balik ke Bintulu lagi.

"Nanti ko masukkan dalam blog ko!"

Hahaha.

Ye lahhh. Ajommm kita!

Tengahari semalam, saya dan bff sejak sekolah, Rith dan Yen, ke Kuala Tatau. Dalam sejam juga dari bandar Bintulu nak ke sana. Alhamdulillah, jalan raya dah elok sangat berbanding beberapa tahun lepas masa saya ke sana bersama-sama keluarga. Kurang berlubang dan lebih rata.

Dari bandar Bintulu, kena menuju jalan ke Kampung Jepak. Dari simpang Kampung Jepak, jalan terus sampai jumpa jambatan besar Sungai Tatau. Jangan naik jambatan tu, nanti sampai ke Balingian pulak. Hahaha. Ambil susur ke bawah jambatan tu dan belok ke kiri di hujung jalan. Tak jauh dari situ dah sampai restoran.

Sampai jumpa jambatan besar Sungai Tatau tu, masuk susur sebelum jambatan

Restoran D'Muara Seafood dan Tradisional Melanau terletak berhadapan dengan Pusat Tanpa Wayar 1 Malaysia. Ada tempat letak kereta yang luas di hadapan restoran. Sebelum ni, restoran terletak betul-betul bawah jambatan tu. Beberapa tahun lepas, jambatan tu belum ada lagi. Kitorang kena naik penambang kalau nak ke seberang sana. Disebabkan jambatan tu hendak dibina, berpindah lah restoran ni ke tempat barunya sekarang. Hampir saya fikir kitorang pergi restoran yang berbeza dengan restoran yang saya pernah pergi dengan keluarga satu masa dahulu. Rupa-rupanya restoran yang sama aje.

Restoran D'Muara Seafood and Traditional Melanau Cuisine, Kuala Tatau

Kat restoran ni ada pelbagai jenis menu dari yang simple sampai lah yang kerlasss gitu. Terkenal dengan hidangan udangnya yang besar-besar saiz M dan L, memang wajib pekena apa-apa menu yang beserta dengan udang. Paling famous kat sini, Mee Goreng Udang. Apa lagi, saya order satu. Rith order Mee Bandung Udang, manakala Yen order Mee Tomyam sahaja. Sebab kitorang rasa udangnya besar sangat, boleh share aje nanti. Tambahan pulak, time kami datang semalam, ada udang saiz L aje. Ko ghaseee? Hahaha.

Menu di D'Muara Seafood and Traditional Melanau Cuisine, Kuala Tatau

Sesambil tunggu makanan sampai, sempat lah kami menikmati pemandangan Sungai Tatau, tengok ikan kat bawah restoran, ambil gambar, ambil video. Bila makanan dah sampai, ambil gambar makanan pulak. Haaa, jommm tengok makanan.

Mee Bandung Udang @ D'Muara Seafood and Traditional Melanau Cuisine, Kuala Tatau

Mee Goreng Udang @ D'Muara Seafood and Traditional Melanau Cuisine, Kuala Tatau

Mee Tomyam juga @ D'Muara Seafood and Traditional Melanau Cuisine, Kuala Tatau

Memang puas hati makan kat sini, portionnya besar, udangnya memang besar dan segar. Saya yang alergi pun boleh makan dengan baik tanpa timbul simptom alahan sampai lah saya balik rumah. Kalau tak, mesti dah tergaru-garu bibir masa makan tu. Huhuhu.

Muka gembira dapat makan mee udang galah @ D'Muara Seafood and Traditional Melanau Cuisine, Kuala Tatau

Untuk uols yang nak rasa makan mee udang sambil menikmati pemandangan Sungai Tatau, lepas tu nak bagi makan kulit udang kat ikan dalam sungai, boleh lah datang ke restoran ni.

Selamat Datang ke D'Muara Seafood and Traditional Melanau Cuisine, Kuala Tatau

Lokasi:
Kuala Tatau, 97200 Tatau, Sarawak

Waktu Perniagaan:
Isnin - Jumaat 8 am - 5 pm
Sabtu - Ahad 7.30 am - 6 pm

Facebook:

No. Telefon:
013-8422910

You Might Also Like

3 Comments

  1. gerammnyaaaa ain nengok udangg tuuuuuuuu...

    ReplyDelete
  2. Samalah kita Ain hahahaha
    Sis ko perhati je dak Sunah ni makan, esok balik JB sibuk ngadu gemok hahahahaha

    ReplyDelete
  3. salam kenal =)

    CT memang ada rancangan nak ke Miri Bintulu.. penah sampai Kuching je. nak explore other parts of Sarawak jugak..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com