BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, March 27, 2011

Sekarang Ni... Ramai Lagi Tak Yang Macam Ni...


Tadi petang masa tunggu bas kat TBS, sempat ronda-ronda jap dalam TBS tu. Saya dan seorang kawan duduk kat satu kedai makan ni...(lepas duduk kat kedai-kedai makan yang lain jugak lah...:D)

Sambil menunggu kawan saya ke restroom, belek-belek henset. Telinga tertangkap sesuatu, "Nak balik dah? Meh cium kat sini."

Mata melihat seorang wanita dengan seorang budak lelaki dalam belasan tahun, saya kira itu anaknya. Wanita itu pemilik kedai ini rupanya. Tersentuh hati bila melihat si ibu tanpa segan silu meminta anaknya mencium pipinya kiri dan kanan, kemudian di dahi.

Lepas tu si ibu pulak buat benda yang sama pada si anak, berpesan kepada anaknya agar berhati-hati, sebelum mereka berpisah.

Berapa ramai agaknya anak lelaki yang macam dia? Tak malu dan segan cium pipi ibu di depan orang ramai tatkala mahu bertolak untuk pergi jauh, atau mahu berlepas di lapangan terbang.

Berapa ramai lak anak perempuan yang macam dia...kepada si ayah pulak?

Cuba fikirkan, nikmat Allah ni, DIA nak bagi kita sampai bila ek...


ENTRI DIA SAYA BUKAK DULU BILA NAMPAK KAT BLOGLIST



49 comments:

y u y u Z u l a i k h a said... Reply to comment

akakkk! mak saye dan saye buat cenggitu la ^^

NadiRah said... Reply to comment

nad buat lg..abg2 nad pon..
akak g ane??
cantik kan TBS..
cam KLIA..huhu

HAJAR hasan said... Reply to comment

terharu lah kak sunah. malu dengan diri sendiri. terus terang, dah lama tak buat macam tu dekat abah. ;(

AdyBudika said... Reply to comment

nak wat kat bakal isteri..errrrr

||aLeaSaRa|| said... Reply to comment

yelah anak lelaki makin beso makin malu bila kite nak peluk cium pipi.apatah lagi kalau babahnya yang nak peluk!sedihlah kalau anak dah bujang nanti makin renggang pelukan ibu huhu...kite pun akan peluk abah time lepas salam raya he3...sekali setahun je...malu he3...

Miss Ran said... Reply to comment

ady errrk
org cte sal mak

aah malu kalau ayh plok2...hehe da besa kot

KyêrulL said... Reply to comment

kenapa??? biasa je bagi sy.. serius biasa je.. sbb sy memang buat mcm itu kat mak abah..

KyêrulL said... Reply to comment

sebelum tido pun tau.. :)

KyêrulL said... Reply to comment

nak kuar mana² pun cium jugak..

KyêrulL said... Reply to comment

apa² jer bila rasa nak meninggalkan mak abah mesti cium.. smpai lah detik terakhir bernafas didunia ini..

Mat Gebu said... Reply to comment

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa....wawawawaaaa..

mohd zhafri said... Reply to comment

same with me....smpai skng buat...asal pulang rumah akan buat cam 2...n nak balik UTM pon macam 2 jugak....
jgn menyesal bila mereka dah tiada....baru terhegeh2 hendak peluk cium ibu kita...

AdyBudika said... Reply to comment

sunah suh betolkan statement saya diatas...saya nak buat kat bakal isteri "nanti"dah kawin

Achu said... Reply to comment

haha nasib ady dh betulkan statmnt...hehe

salam sunah....rmai je laki cium mak dia....hehe ...lagi2 ank mak kan....

cuma ank pmpuan kat ayah yg jarang achu tgok...hehe

~...AmALinA....~ said... Reply to comment

alhamdulillah..masih wat camtu lagi...tak malu langsung..ngeee~

Citarasa Rinduan said... Reply to comment

selamat malam sunnah.....

terima kasih dik, atas doa dan ucapan kesejaheraan pada FIL kak ayu...



PS: alhamdullilah.kedua mertua dan ibubapa kak memang akak akan hadiahkan ciuman sebagai tanda kasih sayang kak..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... Reply to comment

budak lelaki jarang buat kan?

qasehraihan said... Reply to comment

saya cmtu pe dgn mak sy..hihi

meaw said... Reply to comment

akak, saya buat lagi ! langsung tak pernah lupa untuk melakukan seperti itu....

shahjiehan said... Reply to comment

tbs tu apa??

jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Saya Sayang emak saya

shahjiehan said... Reply to comment

ramai lagi kot! hahahhaa...


ehem3...SJ la orgnya~ lalalla

Solihin Zubir said... Reply to comment

sy slalu salam cium pipi mak n ayah sy.. tmbh2 kalau nk pergi jauh naik bas.. dpn pintu bas pon jadi.. :D

Nordin said... Reply to comment

Nak tau lelaki tu betul macam budak tu, suh dia jalan dengan mak dia sambil pegang tangan macam couple. Hakhak. Best woo berpegang tangan dengan mak masa jalan2. Takdak la awek nak ngorat *bajet hot kejap*

Setiap kali kita cium tangan mak ayah kita, sedetik perasaan sayang timbul di hati diorang, diampuni dosa-dosa kecil kita kerana menyenangkan mereka. Taktau betul ke ada hadis tu sebab macam penah baca. Tapi yang penting, kena sentiasa gembirakan hati mereka.

Salah satunya dengan mencium tangan dan wajah mereka sebagai tanda sayang :)

PeNgEmiS dUniA said... Reply to comment

mak xwat camtu . ngah opah je wat . hehehe

fRaMe+LenSeS said... Reply to comment

besh.. ;) jadi yang pelik dari yang jelik. ;)

~Kirin Selama Perak~ said... Reply to comment

pergh.
KSP wat ja.
tak ada apa pon nk dimalukan.
rileks ja.
cool
:D

Muhd Fadil said... Reply to comment

nak jalan jauh, mesti cium tangan mak ayah. cium pipi. dahi dorang. baru dapat berkat.. skng keja jauh, takleh selalu dah cium. hmm...

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@y u y u Z u l a i k h a

bagus, bagus!

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@NadiRah

entri baru akak de sebut akak pi mana..:)

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@HAJAR hasan

lepas ni buat la ek...:)

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@AdyBudika

nasib bek da tukar kan kat bawah tu..

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@||aLeaSaRa||

hehehe...malu jugak, tapi usahakan...;)

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Miss Ran

hehehe..sweet kan kalo ayah tu rapat dengan anak perempuan..

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@KyêrulL

bagus la resakse ni...anak soleh...alhamdulillah...:)

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Mat Gebu

pak cik mat komen untuk komen...hahhaa

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@mohd zhafri

yezza..that's it zhafri..

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Achu

hahaha!

hehe..tu la, saya dulu buat pun lepas sorang junior cerita macam mana dia cium pipi ayah dia..dan tersentuh kat situ..

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@~...AmALinA....~

hehehe..

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Citarasa Rinduan

selamat pagi akak..sama-sama..

alhamdulillah...:)

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

diorang pemalu kak comot..:D

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@qasehraihan

dengan ayah lak? :p

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@meaw

wahhh~~ good, good!

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@shahjiehan

TBS tu..da tau da kan..:p

bagus2!

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Solihin Zubir

hehehe..sampai depan pintu bas lak tu...

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Nordin

ok gak taktik tu nordin...:p nanti nak pegang tangan ayah la..:D

melihat wajah ibu bapa mendatangkan pahala...:)

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@PeNgEmiS dUniA

eiks, hehehe...takpe2, nanti wat ngan mak lak ye...

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@fRaMe LenSeS

betul, betul..:)

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@~Kirin Selama Perak~

hahaha~ okie!

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Muhd Fadil

takpe, balik umah nanti bila cuti, pi cium depa ye..:)

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (48) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.