BLOG ENCIK SUAMI

Monday, August 1, 2011

Makin Hari Makin Gemokkkk di Bulan Puasa!


Eiks, selalunya bulan puasa ni orang makin kurus!

Nape tiba-tiba boleh jadi gemuk lak ni? Hurmmm... Kalo fikir pasal perut yang mengecik masa bulan Ramadhan, memang lerrr sah bulan puasa ni bulan untuk mengurangkan berat badan bagi yang nak diet tuuu. Tapi selalunya berat badan saya maintain aje bulan puasa. Hahaha~ Sebab petang-petang kan da topup balik masa berbuka puasa, malam-malam lak makan lagiii~~~

Ni pe kes lak menggemokkkk ni?

Hehe... Menggemokkkk kat sini adalah untuk jiwa kita ye sayang-sayang semua~ Sepanjang bulan Ramadhan ni kan ade banyak program menarik yang bersifat ilmiah dan keagamaan (contohnya kat SINI), tambahan lagi ade tadarus macam yang blogger Cik Tiniey buat TUUU, insya'Allah boleh menambahkan berat amalan baik dan pahala kamu-kamu semua yang rajin ni.

Dengan itu, kalo tiap hari kamu mengisi jiwa dengan santapan rohani, maka insya'Allah sampai hujung bulan nanti gemokkkkklahhhh jiwa-jiwa kamu dengan pelbagai juadah dan menu ilmiah yang dihidangkan secara percuma di masjid-masjid dan surau-surau berdekatan.

Tak payah bayarrrr, cuma perlu sikit tenaga je untuk memusingkan roda kenderaan kalo ada, tak pun menapak ajeee sambil kira berapa langkah da pahala dikumpul dengan hanya berjalan kaki ke tempat ibadah tuuu. Subhanallah!!!

Ermmm...jommmlah kita menggemokkk sama-sama eks~


24 comments:

al_hakim said... Reply to comment

betul...bulan puasa ni masa yg paling sesuai

Anum said... Reply to comment

jom2 mengemokkan ya

Suhaili Sarif said... Reply to comment

nak gemok jugaaaakkkkkkkk

Dea said... Reply to comment

mek mok kurusss.. hee

Iffah Afeefah said... Reply to comment

aah tapi org slalu makin hari makin kurus

cmne lak tu hehe

Suhaili Sarif said... Reply to comment

sayang thanx for the reminder
akak baru cek email
da dapat juzuk dr cik tiney

nak nangis,kita baca surah yg sama T___T
rasa sangat bertuah.huhu..alhamdulillah syukur..

cahaya azyla said... Reply to comment

kita nak tawu FB akak buley??if u don'tmind la :)

Penggemar Coklat said... Reply to comment

saya nak gemoookkkk!!! hehehehe

mama comel said... Reply to comment

nak jugak lah !

JIJI YU said... Reply to comment

hehe.aku cube sedaya upaya

udin said... Reply to comment

jom2 pakat pulun kasi gemokkk ramai2.. gemokkk dgn amalan takpa.. jgn gemokkk dgn dosa sudahhh..

Salam Ramadhan dari udin.. :)

||aLeaSaRa|| said... Reply to comment

slm 1 ramadhan dan nak ucapkan selamat hari lahir ye sis!!!sori lambat wish he3...smga ramadhan kali ini lebih baik dan diberkati amin....

Aimifiqa said... Reply to comment

bulan puasa ni masa untuk kurus. hihi. btw, salam ramadhan. :)

mas saari said... Reply to comment

insyAllah, sama2lah kita mengemukkan jiwa ye!

Cik Asma BLuppy said... Reply to comment

insya ALLAH....sama2 kita lakukan ibadah=)

aiman said... Reply to comment

saya cuba.

NuSaNa NoSa 91 said... Reply to comment

" ramai org yg berpuasa hnya dpt lapar dan dahaga je "..

bimbang gak ngan kenyataan ni.. na'uzubillah.. T_T

sergeant keroro said... Reply to comment

insyaAllah :)

Finaz Jaafar said... Reply to comment

nak la gemuk mcm ni

cucu umie said... Reply to comment

incya-Allah dipermudahkan untuk meningkatkan nye

aimie amalina said... Reply to comment

weeee
jom gemokkan jiwa2 dengan makanan dari-Nya!

PinKy MoMMa said... Reply to comment

bagus..gemok ni tak de kolestrol dik :)

FasiHaH SupiaN said... Reply to comment

moh ler kiter sesame...

~CiK TiNieY~ said... Reply to comment

mari kita sama2 gemok...InsyaAllah...:)

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (48) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.