BLOG ENCIK SUAMI

Friday, November 18, 2011

Tutup ke Bungkus???

Beza BUNGKUS dengan TUTUP adalah amat besar.


Situasi 1

Gambar dari SINI

Aisyah: Ahmad, cube teka aku tengah BUNGKUS ape?

Ahmad: Alaaa, nasi lemak.

Aisyah: Aik? Mane ko tau?

Ahmad: Aku nampak nasi terkeluar sikit tu. Lagipun aku tau ko memang jual nasi lemak.

Aisyah: Ok, ok. Cube teka nasi lemak ni banyak ke sikit?

Ahmad: Alaaa lagi senang. Banyak la.

Aisyah: Ha? Camne ko tau ni?

Ahmad: Tengok bentuk dan saiz laa. BUNGKUSan besar, banyak. BUNGKUSan kecik, sikit. Haha kantoi.

Aisyah: Pandainye ko ni.

Ahmad: Bukan aku yang pandai, ko yang tak pandai. Haha.

Aisyah: Ceh. Malas nak tanya.


Situasi 2

Gambar dari SINI

Aisyah: Ahmad, cube teka aku TUTUP ape dengan tudung saji ni?

Ahmad: Hmmm. Ikan goreng?

Aisyah: Salah.

Ahmad: Telur dadar?

Aisyah: Salah lagi.

Ahmad: Karipap?

Aisyah: Salah jugak.

Ahmad: Fail MQA?

Aisyah: Ish. Lagi la salah.

Ahmad: Abis tu ape? Mane la aku nak tau ape yang ko TUTUP tu.

Aisyah: Nasi lemak laa. Cube teka banyak ke sikit?

Ahmad: Ceh. Mane aku nak tau. Malas la jawab.


Maka pilihlah TUTUP aurat, bukan BUNGKUS aurat... :)


Kredit: Ustaz Zamri.


33 comments:

Miss Xyz said... Reply to comment

erk? bgus punye entri.. ada mkne tersirat yg bgus ni..

mohd zhafri said... Reply to comment

terbaek!!!

SoLy SoLicious said... Reply to comment

^^

aimie amalina said... Reply to comment

huwaaaaa
sukelahhh
yang tertutup itu misteri
wee
nak buat status la...hehehee

Zulfikar Hazri said... Reply to comment

ini terbaik... brilliant

putERi-kAtEk said... Reply to comment

bahek la nenek....... (^_^)

Gen2Merah said... Reply to comment

wahhhhhhhhh.... cayalahhhh.. saya nak like 10000000x....

hebat betul pengolahan ayat ni...

::blog anak jawer:: said... Reply to comment

terbaik... :8)

Lea Isnawi said... Reply to comment

nice!!!

tertibe kempunan nak makan nasi lemak

whatevergirl said... Reply to comment

i loike! follow blog awak yea..
follow my blog blk klu sudi

Iffah Afeefah said... Reply to comment

Terbaik

ai br cter sal ni

laskar pelangi said... Reply to comment

wah! terbaik!:)

Rozuan Ismail said... Reply to comment

analogi yang hebat

zaMir said... Reply to comment

baru je baca pasal nih kat fb kawan....betul tu...jauh bezanya....macam langit dengan bumi....err..*agak2 dapat tak cam ni tagline sape???*

mas saari said... Reply to comment

ada makna tersirat...terbaik!

bersama kak Es said... Reply to comment

terbaek laaa dik!!!

Mr. Z dan Mis N said... Reply to comment

terbaik..i give 5 star to this entry

Jemputan khas singgah ke blog chegu zubir BLOG CHEGU ZUBIR

Jom singgah SINI sama
Mencari INSPIRASI??Lihat ini pasti ada sukakan ia
TIPS kewangan terbaik dalam terbaik.
Santa 2011 xpakai rusa dah...dia pakai..
soalan killer buat lawyer
Menari???minat ker??jom tengok kumpulan2 ni menari
Libresse boleh jadi anak patung
RM 30 Shopping voucher
beg prada,YSL oercuma utk anda
rm 16 ribu buat yang awal..dan bercuti
Menari bersama SHOWDOWN 2012

JIJI YU said... Reply to comment

bagus la adik sunah ni

Syahir Ramli said... Reply to comment

analogi yg best...terbaik la kak..

penaGlow said... Reply to comment

hehe, tu perli saper tu? :p

LadyBird said... Reply to comment

betul2.. terkena terus..
kalau x faham jugak tak tahu la kan..

waveX said... Reply to comment

pendekatan yg mudah difahami..jadi, jom tutup..jgn bungkus..

Selendang Merah said... Reply to comment

wah dalam maksud nya..betul tu pilihlah yg menutup aurat....kn kak sunah

.*.WiE.*. said... Reply to comment

terbaik lah.. Sunah..

nuruashia ♥ said... Reply to comment

alhamdulilah..kak limah setujuuuu~

Niena Pengembara Ilahi said... Reply to comment

hehee baru terbaca tadi....

sergeant keroro said... Reply to comment

nice. terbaik. ehem

missina said... Reply to comment

a'ah ada baca gk td kat FB,,like3

fRaMe+LenSeS said... Reply to comment

ai like boss. :D weeee~~

fRaMe+LenSeS said... Reply to comment

ai like boss. :D weeee~~

Nuraini An-Nisa' said... Reply to comment

tutup aurat baik2... =)

hakima said... Reply to comment

cerita @ modul usrah yg baik buat si anak2 yang baru menjengah dunia baligh...juga baik buat tazkir @ peringatan buat si kakak2 yang terlupa ;) arigatou, nee-chan~!

Faez Rusni said... Reply to comment

pendekatan kisah yg baik..dan mudah utk difahami...terbaikkk

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (48) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.