Ticker

6/recent/ticker-posts

Saat-saat Terakhir

Alhamdulillah.

Saat-saat terakhir dalam menyiapkan segala benda setelah hampir tiga tahun bergelumang dengannya. Benarlah kata orang, kalau kita bersungguh nak dapatkan sesuatu, dengan izin Allah, perkara yang sukar pun jadi mudah.

Bukannya susah sangat pun nak siapkan thesis research bila semua benda yang patut ditulis dah ada. Yang susahnya tu bila nak mendapatkan kerajinan dan mood menulis. Kalau memang malas dan tak ada mood lagi, sampai ke sudah lah thesis tu tak siap. Serius, bila fikirkan balik masa tengah menulis thesis minggu lepas rasa macam menyesal tak siapkan awal-awal.

Mungkin sebab tak ada trigger.

Sebab kadang-kadang trigger ni lah yang buat kita bersungguh-sungguh nak siapkan. Itu lah pesan labmate saya yang bakal viva 11 April akan datang. Sementara dia berpesan kepada saya tentang penulisan thesis, dia pula mendapat tips tentang menghadapi viva.

Sambil-sambil tu, saya pun tumpang lah sekali ambil tips.

Nanti kan, insya'Allah nak viva juga.

Doa-doakan.

Post a Comment

2 Comments

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com