Ticker

6/recent/ticker-posts

Bukan 24 Jun

Tak ada panggilan dari fakulti hari ini.

Nampaknya, bukan 24 Jun tarikhnya.

Co-SV pun ada cakap minggu lepas, external examiner ke Australia sampai 27 Jun. Jadi, memang tak lah kalau 24 Jun ni tarikhnya. Mungkin awal Julai. Atau sebelum puasa. Kalau tiba-tiba selepas raya, tak tahu lah pulak. Selalunya pihak fakulti akan call seminggu sebelum tarikh untuk bagi kita bersedia.

Persediaan saya?

Slide 60% siap. Banyak kena edit semula. Banyak kena buang. Banyak kena copy balik ke slide bertemplate baru. Itu part slide. Kalau part penyampaian, latihan pun tak cukup lagi. Kena berlatih present bebanyak sampai fluent konon-kononnya. Padahal, serius putar belit benda yang sama jugak.

Kalau part fundamental?

Alahai. Ni yang lemah. Kena baca balik banyak benda-benda asas. Sebab examiner saya nanti bukan dari bidang saya yang betul-betul tulen. Dua-dua dari bidang lain. So, of course soalan yang akan menyerang saya nanti dari perkara-perkara asas. Nak tengok saya faham ke tak apa yang saya buat.

Masalahnya, saya faham ke apa saya buat ni?

Aishhh, mana keyakinan diri?

Post a Comment

3 Comments

  1. Dear.. kitak boleh buat.. all the best!! :D

    ReplyDelete
  2. saya lagi tak paham bahasa2 ilmiah yg kak sunah tulis keh3...

    ReplyDelete
  3. kalau betul2 bersedia, insyaAllah keyakinan itu akan dtg sendiri.

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com