Ticker

6/recent/ticker-posts

Tudung Terbaru di ZALORA


TUDUNG.

Aksesori kepala yang kebiasaannya dipakai oleh wanita Muslim di Malaysia. Normal bagi wanita seperti kami untuk menggunakan scarf bagi menutup aurat di bahagian kepala, rambut, telinga dan leher. Malah dengan kemunculan hijabista dalam kalangan wanita Muslim moden yang gemar akan fesyen, begitu memberi impak dalam dunia fesyen.

Selain daripada itu, trend berhijab semakin popular kerana kemunculan ramai artis terkenal Malaysia yang mengenakan tudung seperti Siti Nurhaliza, Shila Amzah, Diana Amir, Neelofa dan ramai lagi. Artis-artis terkenal ini telah berjaya memberikan gambaran yang cukup positif terhadap pemakaian hijab. Ini menepis tanggapan yang skeptikal bahawa berhijab membuatkan anda terbatas dalam menggayakan sesuatu stail.


Sebelum anda pilih stail terbaik untuk memakai hijab anda harus tahu apakah bentuk wajah anda. Ini adalah antara basic rule of wearing tudung. Terdapat banyak cara atau kaedah untuk tahu bentuk wajah anda. Ini termasuklah dengan menggariskan muka anda pada cermin dengan gincu bibir atau membentuk wajah anda menggunakan tuala dan tanyakan pendapat atau minta pertolongan rakan-rakan untuk bantu anda.

Selain itu tudung sangat sesuai untuk dipakai pada bila-bila masa sahaja. Tidak kira sama ada untuk majlis seperti kenduri kahwin, majlis formal malah sesuai juga untuk dipakai ke pejabat. Pada masa yang sama, tudung sangat versatile dan boleh dipakai untuk dipadankan dengan top atau bottom yang sesuai asalkan aurat anda ditutup sempurna.

Padankan tudung anda dengan Muslimah dress seperti baju kurung moden atau kaftan untuk penampilan yang menarik. Malah ianya boleh dipakai dengan blouse longgar serta skirt labuh agar nampak lebih santai namun elegan. Jika anda sedang mencari hijab yang sesuai untuk koleksi anda di rumah, dapatkan tudung terbaru wanita secara online di ZALORA. Banyak butik fesyen Muslimah online di luar sana yang menawarkan pelbagai koleksi tudung terbaru untuk hijabista.

Post a Comment

2 Comments

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com