Ticker

6/recent/ticker-posts

Koleksi Resepi Untuk Blend Premium Starter Kit Young Living Essential Oils

Koleksi Resepi Untuk Blend Premium Starter Kit Young Living Essential Oils | Sejak beberapa hari guna Premium Starter Kit Young Living Essential Oils (PSK YLEO) ni, rajin la cuba blend macam-macam jenis minyak ke dalam diffuser untuk tengok kesannya.

Kalau uols nak tahu, minyak dalam PSK tu boleh blend sesama diorang. Tapi ada syaratnya yang perlu dipatuhi supaya dapat kesan diffusion yang lebih baik. Syaratnya, 100% Pure Essential Oil boleh blend dengan 100% Pure Essential Oil, dan 100% Pure Essential Oil juga boleh blend dengan Essential Oil Blend. Tapi, Essential Oil Blend tak boleh diffuse dengan Essential Oil Blend ya! Nanti kesannya tak berapa menjadi. 

Essential Oil Single + Essential Oil Single
Essential Oil Single + Essential Oil Blend
Essential Oil Blend + Essential Oil Blend

Last time kan saya pernah share pasal minyak kegemaran saya dalam PSK YLEO tu. Yang saya share tu hanya kegunaan dia sebagai sejenis dia saje tanpa gabungan dengan mana-mana minyak yang lain.

Kali ni, saya nak share pulak resepi untuk diffuse 2 - 3 jenis essential oils dalam PSK YLEO. Mana tahu, ada yang baru macam saya juga, nak cuba blend beberapa jenis minyak together kan. Boleh lah jadikan rujukan nanti. Saya google je ni.






Macam-macam kan kegunaan PSK ni sebenarnya. Walaupun ade 12 botol minyak aje dalam tu, setiap botol bila digabungkan dengan botol yang lain, akan bagi kesan yang berbeza-beza. Ikut la tujuan kita nak efek yang macam mana.

Mmmmmmm. Sekarang saya tengah diffuse Lavender + Stress Away. Semerbak baunya dan cukup menenangkan. Housemate yang baru balik dari kerja pun suka. Alhamdulillah. Nanti next time saya share lagi ya, apa yang saya rasa sepanjang mencuba YLEO ni, insya'Allah. Tunggu tau!

Uols kalau nak cuba juga PSK YLEO ni, boleh whatsapp terus aje kawan saya, ok?

Izzat

Post a Comment

6 Comments

  1. Terhidu-hidu keangiannyaa tu...

    ReplyDelete
  2. mcm best jak tok. brp ndak rega ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PSK ya RM750..total minyak dalam ya worth RM1.5k sebab 1 botol pun da RM100 lebih

      Delete
  3. Dear tahu tak kenapa tak keluar ASAP bnyk mcm 1st dpt.. sis pakai desert mist anyone boleh advise

    ReplyDelete
    Replies
    1. sis ada set apa2 tak pada diffuser? kalo desert mist, macam saya punya..boleh set untuk 5-6 hours on High Mode, 8 hours on Low Mode, and 10 hours on Intermittent Mode..yang banyak ASAP tu masa High Mode...tapi kalo pada High Mode pun ASAP tak banyak keluar, mungkin kena cuci diffuser tu dulu..ada cara untuk bersihkan diffuser..sis cuba google yaaa

      Delete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com