Entri Pilihan 1.50 Pagi...


“Mungkin engineering lagi senang dari medik.” Congak saya kepada isteri di suatu petang.

“Ye abang?”

“Aah.. Engineering banyak deal dengan mesin. Mesin ni senang je nak faham fi’il dia. Manusia? Hu..” Saya menghela nafas panjang.

Teringat beberapa peristiwa ‘ke tidak perimanusiaan’ yang berlaku.

“Manusia senang je nak faham abang…” Isteri saya cuba ‘membantah’ sambil tersenyum.

“Ye ke? Cuba sayang buktikan…” Saya menguji.

Dia mengeluarkan stetoskop dari beg kuliah.

Seperti seorang doktor, degupan jantung saya diperiksa.

“Ok. Dah faham..”

“Apa yang sayang faham..?”

Sambung SINI.

15 comments:

  1. Engineering?? teringat laki mase depan^^


    ehh.. kak sunnah?? konpius.. umur berapa?? ingatkan yuyu lagi tua -.-'

    ReplyDelete
  2. @y u y u Z u l a i k h a

    ehem ehem..laki masa depan ye..hehehe..

    ha'ah..akak lerrr...tahun ni insya'Allah 24..:)

    ReplyDelete
  3. engineering susah kan kak? apa pendapat kak?

    ReplyDelete
  4. umat sekarang pentingkan dunia..
    abaikan akhirat..

    sebab tu mereka tolak ketepi hukum Allah..

    =.=

    ReplyDelete
  5. kembarasanghamba.

    5kali ulang baru dpt tangkap. haha.

    ReplyDelete
  6. nk seribu daya x nak seribu dalih..
    =D

    ReplyDelete
  7. tgok.. teknologi pun dah boleh dikaitkan dengan keadaan sebenar manusia... pengaruh tu... fakta sesaje.. tapi best! buka minda.. ;)

    ReplyDelete
  8. @Along Usop

    moga kita tak tergolong dalam yang pentingkan dunia dan mengabaikan akhirat..

    ReplyDelete
  9. as salam..
    oh.menarik entri ni. memperkenal entri blogger lain. ikatan ukhwah dijaga

    ;)

    dunia blogger akan jadi aman~
    win-win situation~

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.