Entri Pilihan 1.50 Pagi... - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Tuesday, March 22, 2011

Entri Pilihan 1.50 Pagi...


“Mungkin engineering lagi senang dari medik.” Congak saya kepada isteri di suatu petang.

“Ye abang?”

“Aah.. Engineering banyak deal dengan mesin. Mesin ni senang je nak faham fi’il dia. Manusia? Hu..” Saya menghela nafas panjang.

Teringat beberapa peristiwa ‘ke tidak perimanusiaan’ yang berlaku.

“Manusia senang je nak faham abang…” Isteri saya cuba ‘membantah’ sambil tersenyum.

“Ye ke? Cuba sayang buktikan…” Saya menguji.

Dia mengeluarkan stetoskop dari beg kuliah.

Seperti seorang doktor, degupan jantung saya diperiksa.

“Ok. Dah faham..”

“Apa yang sayang faham..?”

Sambung SINI.

15 comments:

  1. Engineering?? teringat laki mase depan^^


    ehh.. kak sunnah?? konpius.. umur berapa?? ingatkan yuyu lagi tua -.-'

    ReplyDelete
  2. @y u y u Z u l a i k h a

    ehem ehem..laki masa depan ye..hehehe..

    ha'ah..akak lerrr...tahun ni insya'Allah 24..:)

    ReplyDelete
  3. engineering susah kan kak? apa pendapat kak?

    ReplyDelete
  4. umat sekarang pentingkan dunia..
    abaikan akhirat..

    sebab tu mereka tolak ketepi hukum Allah..

    =.=

    ReplyDelete
  5. kembarasanghamba.

    5kali ulang baru dpt tangkap. haha.

    ReplyDelete
  6. nk seribu daya x nak seribu dalih..
    =D

    ReplyDelete
  7. tgok.. teknologi pun dah boleh dikaitkan dengan keadaan sebenar manusia... pengaruh tu... fakta sesaje.. tapi best! buka minda.. ;)

    ReplyDelete
  8. @Along Usop

    moga kita tak tergolong dalam yang pentingkan dunia dan mengabaikan akhirat..

    ReplyDelete
  9. as salam..
    oh.menarik entri ni. memperkenal entri blogger lain. ikatan ukhwah dijaga

    ;)

    dunia blogger akan jadi aman~
    win-win situation~

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad