TERBAIK DARI ENCIK SUAMI

Wednesday, June 25, 2014

Jaga Dia Untukku

Mahu ku bersama
Mahuku kesana diri ku tetap disini lagi
Waktu tak bicara
Lama terasa seakan terhenti mengiringiku
Tenanglah duhai jiwa, tebarkan tulus doa
Ku kepadanya, saat ku tiada

Oh Tuhan, jaga dia untukku
Kalaku masih jauh
Bagai menghitung resah
Berkepingan berderaian

Oh Tuhan, jaga dia untukku
Selamanya ku ada, mencipta syurga bersama
Menyayangi mendampingi dia

Terbangkan diriku,
Bersayap seribu biar detik menjadi laju
Langit pun mendengar
Jadi penawar mengusir debar jatuh ke dasar

Tenanglah duhai jiwa, tebarlah tulus doa
Ku kepada padanya, saat ku tiada

Oh Tuhan, jaga dia untukku
Kalaku masih jauh
Bagai menghitung resah
Berkepingan berderaian

Oh Tuhan, jaga dia untukku
Selamanya ku ada, mencipta syurga bersama
Menyayangi mendampingi dia

Mungkinkan ini memulakan kita
Lambang cinta
Ku dan dia

Oh Tuhan, jaga dia untukku
Kalaku masih jauh
Bagai menghitung resah
Berkepingan berderaian

Oh Tuhan, jaga dia untukku
Selamanya ku ada, mencipta syurga bersama
Menyayangi mendampingi dia

- Jaga Dia Untukku - Siti Nurhaliza -

p/s: lagu ni terngiang-ngiang dalam kepala beberapa hari ni...

Kenapa?

dan kadang-kadang
aku juga tidak terlepas
dari mempersoalkan
ketetapan dan ketentuan Tuhan

dan kala
persoalan-persoalan itu
menujah akal fikiran
saat itu juga
hati kecil berbisik
sungguh,
Tuhan pasti
ada rencanaNya sendiri

kerna Dia Maha Mengetahui

Thursday, June 19, 2014

Balik Kedah

minggu tak lama dulu
balik Kedah
teman kakak ipar
bersama anak-anak beliau
kecoh betul sepanjang jalan
sampai semua dah penat
dah tertido kat belakang
baru lah senyap

merasa jugak jadi babysitter
walaupun sekejap

jauh dari dalam sudut hati
aku puji kakak ipar
sangat penyabar
sambil drive
sambil layan soklan remeh anak-anak
kalau taknak jawab
beliau diamkan aje
walaupun anak tanya lagi banyak kali

ya lah, mana nak fokus jalan lagi
mana nak layan anak-anak
alahai, aku kat sebelah pun stress
dengan jalan jammed
dan cuaca panas
sesak dada

mungkin Allah nak ajar aku
didik sifat sabar macam beliau

insya'Allah

Blogger Rajin Komen

Get this widget
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari Jeneral Sunah Suka Sakura dot com.