BEN ASHAARI UCAP SELAMAT HARI GURU

May 14, 2011



Latar Belakang Pendidikan

Rumah
1987-1992

Madrasah al-Quran
1992-1993

Pra-Sekolah
1993-1994

SK Agama (M.I.S) Bintulu, Sarawak
1994-1999

SMK Baru, Bintulu
2000-2002

SMK Bintulu, Bintulu
2003-2004

Kolej Matrikulasi Labuan, WP Labuan
2005-2006

Universiti Teknologi Malaysia
2006-Sekarang

Cikgu yang masih saya ingat, adalah semua cikgu yang pernah mengajar saya dan pernah saya kenali dalam menimba ilmu walaupun mereka tak mengajar saya... ^_^ Kenapa? Sebab mereka yang mendidik saya dari kecik sampai lah saya jadi orang sekarang...alhamdulillah...

Sebagai guru? Pernah jadi guru tuisyen untuk dua orang student tingkatan dua, mengajar subjek Matematik dan Bahasa Inggeris. Yang paling best, saya pernah jadi guru PASTI selama 10 hari je, ajar budak-budak umur 4 hingga 6 tahun. Gelak? Uiks, nak jaga budak-budak kecik ni lagi susah dari nak jaga orang yang da besar. Dengan karenah setiap budak-budak ni yang berbeza, ada yang suka buat kepala sendiri, ada yang sangat baik, ada yang sangat nakal, ada yang sangat pandai...yang penting semuanya comel...:) Mengajar budak-budak yang umur macam ni satu tanggungjawab besar kepada guru sebab masa kecik macam ni lah diorang mudah nak terima segala benda kat sekeliling diorang. Kalau baik yang kita bagi, baiklah yang diorang dapat...kalau yang buruk tu kita tak elakkan dari diorang, tak mustahil yang buruk tu diorang amalkan kelak. Nak tengok kisah hari terakhir saya mengajar kat PASTI? Jemput jenguk PASTI-PASTI kan Berjaya~

Akhir sekali jangan lupa undi Strawberry Cheesecake kat SINI~ :)

You Might Also Like

15 Comments

  1. hhheheh...cikgu tadika paling best.. bley nyanyi lagu twinkle2 smbil buat gaya.. ^^!

    ReplyDelete
  2. kena sabar sungguh jaga bebudak comel kan? :)

    ReplyDelete
  3. jadi cg mmg best. Lg2 cg tadika. Dlm ht teringin nk jd cg disiplin. =)

    ReplyDelete
  4. btul kata soya! hahaha...hari2 leh nyanyi2 dgn budak2.

    http://sayangku-lover.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

    ReplyDelete
  5. sy pon skrg jd guru xbertauliah kpd 4 ank murid form 4.. sy bru 18.. hihi.. sementara tggu intake ke U, so luang2 kn mse mngaja diorang... :P

    ReplyDelete
  6. bakal cikgu mesti nak join!! ^^

    ReplyDelete
  7. salam ukhuwah bertandang dr blog en Ben.. selamat Hari Guru 2011

    http://gen2merah.blogspot.com/2011/05/segmen-ben-ashaari-ucap-selamat-hari.html

    ReplyDelete
  8. sun...comelnya ajr bdk2 kecik

    Selamat hari guru dari pearl jade: ben ashaari ucap selamat hari guru

    ReplyDelete
  9. sunnah sangat muda..
    sebaya adik akak awak upenye

    ReplyDelete
  10. baru ku tahu yang sunah lagi muda dari aku :-)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com