Wahai Pemilik Tulang Rusukku...

June 30, 2011


A Love for the Arts by ~Delacorr on deviantART

Wahai pemilik tulang rusukku
Sesungguhnya aku sentiasa menunggu
Menanti dan berdoa agar dipertemukan denganmu
Dalam setiap detik saat yang terus berlalu
Aku terus menjadi perindu
Yang sentiasa memperbaiki diriku
Agar menjadi suri terbaikmu
Biarpun masa bagaikan cemburu
Aku terus menunggu dan menunggu
Tidak sekali aku rasa jemu
Kerana aku sentiasa sematkan dalam hatiku
Kau juga sedang berusaha mencariku
Sambil terus mempersiapkan dirimu
Untuk menjadi yang terbaik buatku
Walau aku tidak pernah tahu
Siapakah dia pemilik tulang rusukku...

-Sunah Sakura-
30 Jun 2011

Wahai para gadis yang resah menunggu, la tahzan kerana jodoh...
Insya'Allah Dia akan mempertemukan kamu dengan pemilik tulang rusukmu bila sudah tiba masanya...
Dalam waktu itu, teruskan mencari dan menjadi yang terbaik buatnya...

You Might Also Like

41 Comments

  1. betul..
    perancangan Allah adalah yang TERBAIK.^^,

    ReplyDelete
  2. Nasihat ni mmg sesuai unt korie^^
    dan semua wanita yg meningkat dewasa.

    Syukran ya kak sunah^^

    ReplyDelete
  3. suka fa baca entri ni..
    suka sgt2 au.. hee :)

    ReplyDelete
  4. tersenyum tnpa perlu kata apa2 :)

    ReplyDelete
  5. ye, kite tetap akan terus menunggu~ ;)

    ReplyDelete
  6. entry yg best dan sedikit meruntun hati. :(

    jangan bersedih.. Semoga fida pon menemui jodoh fida jugak,,

    Insyaallah. Sama2lah kite lengkapkan diri kita dan rajin berdoa.

    Terima kasih kak sunah. =)

    ReplyDelete
  7. shadunya entri ni.
    sy menanti jgk pemilik tulang rusuk ni=)

    ReplyDelete
  8. kak sunah... macam tahu2 je saya tengah menunggu si dia.. ohh.. siapakah si dia tu? hehe.. insyaALLAH akan ketemu juga.. aminnn..

    semoga kita sama2 dapat jodoh yang terbaik.. aminnn :)



    ^^

    ReplyDelete
  9. wahai pemilik tulang rusukku.. semoga kita dipertemukan dengan pasangan yang baik-baik dan boleh membimbing kita sehingga ke syurga, insyaAllah.

    ReplyDelete
  10. likE!!!
    nad pon menunggu bgai perindu..
    wiwiwi~

    ReplyDelete
  11. wahai adam dengarlah hati hawa ini yang mencari dirimu...

    aku pun kaum adam juga ye...jangan salah faham...

    PENGAKUAN JUJUR BLOGGER

    ReplyDelete
  12. yang paling penting..menjadi terbaik untuk diri kita dan si dia..dan keluarga die..dan lain2 tangungjawab..like this entri..

    ReplyDelete
  13. Semog Sunah akan jumpa yagn terbaik satu hari nanti

    ReplyDelete
  14. ramainya cari pemilik tulang rusuk..

    saya doakan semua kita mendapat aturan yang terbaik daripada Allah..

    Allah atur memang dah terlalu baik, tapi nak meminta dan berdoa jugak supaya kita merasa martabat diri kita ni sebagai hamba Dia..

    ReplyDelete
  15. SUKERRRRR...

    wahai pemilik tulang rusukku....persiapkanlh dirimu....tetapkan dn kuatkan lah iman...aku setia menantimu...hingga tiba masanya ;)

    ReplyDelete
  16. :)
    Jgn terburu2 mncari, siapkan dri agr mnjadi yg solehah, insyaAllah kte akn mndapatkan yg soleh ^___^

    ReplyDelete
  17. lelaki yg baik untuk perempuan yg baik.. Dan sebaliknya.. Berusaha lah untuk menjadi yg terbaik.. InsyaALLAH yg terbaik juga jodoh kita.. Tu janji ALLAH..

    ReplyDelete
  18. alahai syahdunya...Insya Allah..Allah Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  19. Semoga berjumpa dan kekal hingga ke syurga...

    ReplyDelete
  20. akak dah jumpa dengan si pemilik tulang rusuk itu..hehe..sunah dah?

    ReplyDelete
  21. sy plak masih mencari siapa sebenarnya yg mencuri tulang rusuk sy.. heheh..

    smoga kita semua dipertemukan dgn jodoh yg baik2.. aminn.. =)

    ReplyDelete
  22. Amiin.. :)

    terima kasih atas ubat ni.. insya Allah... sama2 kita merindu.. cewahhh!! ^_^

    ReplyDelete
  23. harap akak jumpa pemilik tulang rusuk akak..kyra pon hrapkn bnda y sama :)) sama2 kita berdoa :))

    ReplyDelete
  24. sukaaaaaaa!!
    moga tulang rusuk yang ada sekarang sentiasa menemani sehingga mati..

    ReplyDelete
  25. OH TULANG RUSUK KU...DIMANA DIKAU...KU SABAR MENANTI MU..

    I'ALLAH KITA AKAN DITEMUKAN DENGAN PEMILIK TULANG RUSUK YANG AKAN MEMIMPIN KITA MENUJU KEBAHAGIAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT

    ReplyDelete
  26. Dalam maksud tu...kaku tanpa kata....

    ReplyDelete
  27. aku inginkan dirimu
    datang dan temui aku
    akan ku katakan padamu
    aku sangat mencinta .. iiiii... mu

    ReplyDelete
  28. moga dipertemukan dengan tulang rusuk yang mampu membimbing ke jalan yang benar...

    ReplyDelete
  29. kalau ai laki

    da lme isi borang nk jd pemilik tlg rusuk itu hahaha

    ReplyDelete
  30. semoga bertemu dengan insan yang dicari :))..heee
    nice post!

    ReplyDelete
  31. huhu..terima kasih sunah..
    insyaALLAH,akak akan mempersiapkan diri sebaik mungkin :)

    ReplyDelete
  32. salam sunah....nice n3 ni...semoga sunah berjumpanya nanti yer...:)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com