TERBAIK DARI ENCIK SUAMI

Thursday, June 30, 2011

Wahai Pemilik Tulang Rusukku...


A Love for the Arts by ~Delacorr on deviantART

Wahai pemilik tulang rusukku
Sesungguhnya aku sentiasa menunggu
Menanti dan berdoa agar dipertemukan denganmu
Dalam setiap detik saat yang terus berlalu
Aku terus menjadi perindu
Yang sentiasa memperbaiki diriku
Agar menjadi suri terbaikmu
Biarpun masa bagaikan cemburu
Aku terus menunggu dan menunggu
Tidak sekali aku rasa jemu
Kerana aku sentiasa sematkan dalam hatiku
Kau juga sedang berusaha mencariku
Sambil terus mempersiapkan dirimu
Untuk menjadi yang terbaik buatku
Walau aku tidak pernah tahu
Siapakah dia pemilik tulang rusukku...

-Sunah Sakura-
30 Jun 2011

Wahai para gadis yang resah menunggu, la tahzan kerana jodoh...
Insya'Allah Dia akan mempertemukan kamu dengan pemilik tulang rusukmu bila sudah tiba masanya...
Dalam waktu itu, teruskan mencari dan menjadi yang terbaik buatnya...

41 comments:

Faaein Talip Roy said...

nice.. i like.. =]

~..Lesung Batu..~ said...

nice entri akak!! like3~

cik pulau said...

betul..
perancangan Allah adalah yang TERBAIK.^^,

iLa VaNiLLa said...

^^

K O R I E said...

Nasihat ni mmg sesuai unt korie^^
dan semua wanita yg meningkat dewasa.

Syukran ya kak sunah^^

fa said...

suka fa baca entri ni..
suka sgt2 au.. hee :)

saiazuan said...

tersenyum tnpa perlu kata apa2 :)

siti kektus said...

ye, kite tetap akan terus menunggu~ ;)

fida said...

entry yg best dan sedikit meruntun hati. :(

jangan bersedih.. Semoga fida pon menemui jodoh fida jugak,,

Insyaallah. Sama2lah kite lengkapkan diri kita dan rajin berdoa.

Terima kasih kak sunah. =)

Cik Asma BLuppy said...

shadunya entri ni.
sy menanti jgk pemilik tulang rusuk ni=)

Bella Bell said...

kak sunah... macam tahu2 je saya tengah menunggu si dia.. ohh.. siapakah si dia tu? hehe.. insyaALLAH akan ketemu juga.. aminnn..

semoga kita sama2 dapat jodoh yang terbaik.. aminnn :)



^^

Muslimah Optimis said...

wahai pemilik tulang rusukku.. semoga kita dipertemukan dengan pasangan yang baik-baik dan boleh membimbing kita sehingga ke syurga, insyaAllah.

NadiRah said...

likE!!!
nad pon menunggu bgai perindu..
wiwiwi~

[sutera kasih] said...

mencari2 dimanakah dia...

muz said...

wahai adam dengarlah hati hawa ini yang mencari dirimu...

aku pun kaum adam juga ye...jangan salah faham...

PENGAKUAN JUJUR BLOGGER

Atiqah Sa'ahiry said...

yang paling penting..menjadi terbaik untuk diri kita dan si dia..dan keluarga die..dan lain2 tangungjawab..like this entri..

Kak Aya said...

Semog Sunah akan jumpa yagn terbaik satu hari nanti

Hamba Ilahi said...

ramainya cari pemilik tulang rusuk..

saya doakan semua kita mendapat aturan yang terbaik daripada Allah..

Allah atur memang dah terlalu baik, tapi nak meminta dan berdoa jugak supaya kita merasa martabat diri kita ni sebagai hamba Dia..

^^nu[dd]yra^^ said...

SUKERRRRR...

wahai pemilik tulang rusukku....persiapkanlh dirimu....tetapkan dn kuatkan lah iman...aku setia menantimu...hingga tiba masanya ;)

niena shopping2u said...

:)
Jgn terburu2 mncari, siapkan dri agr mnjadi yg solehah, insyaAllah kte akn mndapatkan yg soleh ^___^

Mat Gebu said...

Like 50X...niceee..

::blog anak jawer:: said...

lelaki yg baik untuk perempuan yg baik.. Dan sebaliknya.. Berusaha lah untuk menjadi yg terbaik.. InsyaALLAH yg terbaik juga jodoh kita.. Tu janji ALLAH..

mynameismy said...

InsyaAllah..

Amin...;)

shida anwar said...

alahai syahdunya...Insya Allah..Allah Maha Mengetahui..

FasiHaH SupiaN said...

Semoga berjumpa dan kekal hingga ke syurga...

Mrs.Yie said...

akak dah jumpa dengan si pemilik tulang rusuk itu..hehe..sunah dah?

fRaMe+LenSeS said...

setuju boss.. weee~~

Solihin Zubir said...

sy plak masih mencari siapa sebenarnya yg mencuri tulang rusuk sy.. heheh..

smoga kita semua dipertemukan dgn jodoh yg baik2.. aminn.. =)

waRDah a.k.a QiQi said...

Amiin.. :)

terima kasih atas ubat ni.. insya Allah... sama2 kita merindu.. cewahhh!! ^_^

Pojiekyra said...

harap akak jumpa pemilik tulang rusuk akak..kyra pon hrapkn bnda y sama :)) sama2 kita berdoa :))

Salim Harmanain said...

best2...i like.. :)

mas saari said...

sukaaaaaaa!!
moga tulang rusuk yang ada sekarang sentiasa menemani sehingga mati..

aDisH.sHidA said...

OH TULANG RUSUK KU...DIMANA DIKAU...KU SABAR MENANTI MU..

I'ALLAH KITA AKAN DITEMUKAN DENGAN PEMILIK TULANG RUSUK YANG AKAN MEMIMPIN KITA MENUJU KEBAHAGIAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT

Nazzue said...

Dalam maksud tu...kaku tanpa kata....

waN Mohd Salim said...

aku inginkan dirimu
datang dan temui aku
akan ku katakan padamu
aku sangat mencinta .. iiiii... mu

nuruashia ♥ said...

aww...kak limah suke auchhh :)

aizamia3 said...

moga dipertemukan dengan tulang rusuk yang mampu membimbing ke jalan yang benar...

Iffah Afeefah said...

kalau ai laki

da lme isi borang nk jd pemilik tlg rusuk itu hahaha

syarifahsidrus said...

semoga bertemu dengan insan yang dicari :))..heee
nice post!

suhaili sarif said...

huhu..terima kasih sunah..
insyaALLAH,akak akan mempersiapkan diri sebaik mungkin :)

maszull said...

salam sunah....nice n3 ni...semoga sunah berjumpanya nanti yer...:)

Blogger Rajin Komen

Get this widget
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari Jeneral Sunah Suka Sakura dot com.