BLOG ENCIK SUAMI

Thursday, June 30, 2011

Wahai Pemilik Tulang Rusukku...


A Love for the Arts by ~Delacorr on deviantART

Wahai pemilik tulang rusukku
Sesungguhnya aku sentiasa menunggu
Menanti dan berdoa agar dipertemukan denganmu
Dalam setiap detik saat yang terus berlalu
Aku terus menjadi perindu
Yang sentiasa memperbaiki diriku
Agar menjadi suri terbaikmu
Biarpun masa bagaikan cemburu
Aku terus menunggu dan menunggu
Tidak sekali aku rasa jemu
Kerana aku sentiasa sematkan dalam hatiku
Kau juga sedang berusaha mencariku
Sambil terus mempersiapkan dirimu
Untuk menjadi yang terbaik buatku
Walau aku tidak pernah tahu
Siapakah dia pemilik tulang rusukku...

-Sunah Sakura-
30 Jun 2011

Wahai para gadis yang resah menunggu, la tahzan kerana jodoh...
Insya'Allah Dia akan mempertemukan kamu dengan pemilik tulang rusukmu bila sudah tiba masanya...
Dalam waktu itu, teruskan mencari dan menjadi yang terbaik buatnya...


41 comments:

Faaein Talip Roy said... Reply to comment

nice.. i like.. =]

~..Lesung Batu..~ said... Reply to comment

nice entri akak!! like3~

cik pulau said... Reply to comment

betul..
perancangan Allah adalah yang TERBAIK.^^,

iLa VaNiLLa said... Reply to comment

^^

K O R I E said... Reply to comment

Nasihat ni mmg sesuai unt korie^^
dan semua wanita yg meningkat dewasa.

Syukran ya kak sunah^^

fa said... Reply to comment

suka fa baca entri ni..
suka sgt2 au.. hee :)

saiazuan said... Reply to comment

tersenyum tnpa perlu kata apa2 :)

siti kektus said... Reply to comment

ye, kite tetap akan terus menunggu~ ;)

fida said... Reply to comment

entry yg best dan sedikit meruntun hati. :(

jangan bersedih.. Semoga fida pon menemui jodoh fida jugak,,

Insyaallah. Sama2lah kite lengkapkan diri kita dan rajin berdoa.

Terima kasih kak sunah. =)

Cik Asma BLuppy said... Reply to comment

shadunya entri ni.
sy menanti jgk pemilik tulang rusuk ni=)

Bella Bell said... Reply to comment

kak sunah... macam tahu2 je saya tengah menunggu si dia.. ohh.. siapakah si dia tu? hehe.. insyaALLAH akan ketemu juga.. aminnn..

semoga kita sama2 dapat jodoh yang terbaik.. aminnn :)



^^

Muslimah Optimis said... Reply to comment

wahai pemilik tulang rusukku.. semoga kita dipertemukan dengan pasangan yang baik-baik dan boleh membimbing kita sehingga ke syurga, insyaAllah.

NadiRah said... Reply to comment

likE!!!
nad pon menunggu bgai perindu..
wiwiwi~

[sutera kasih] said... Reply to comment

mencari2 dimanakah dia...

muz said... Reply to comment

wahai adam dengarlah hati hawa ini yang mencari dirimu...

aku pun kaum adam juga ye...jangan salah faham...

PENGAKUAN JUJUR BLOGGER

Atiqah Sa'ahiry said... Reply to comment

yang paling penting..menjadi terbaik untuk diri kita dan si dia..dan keluarga die..dan lain2 tangungjawab..like this entri..

Kak Aya said... Reply to comment

Semog Sunah akan jumpa yagn terbaik satu hari nanti

Hamba Ilahi said... Reply to comment

ramainya cari pemilik tulang rusuk..

saya doakan semua kita mendapat aturan yang terbaik daripada Allah..

Allah atur memang dah terlalu baik, tapi nak meminta dan berdoa jugak supaya kita merasa martabat diri kita ni sebagai hamba Dia..

^^nu[dd]yra^^ said... Reply to comment

SUKERRRRR...

wahai pemilik tulang rusukku....persiapkanlh dirimu....tetapkan dn kuatkan lah iman...aku setia menantimu...hingga tiba masanya ;)

niena shopping2u said... Reply to comment

:)
Jgn terburu2 mncari, siapkan dri agr mnjadi yg solehah, insyaAllah kte akn mndapatkan yg soleh ^___^

Mat Gebu said... Reply to comment

Like 50X...niceee..

::blog anak jawer:: said... Reply to comment

lelaki yg baik untuk perempuan yg baik.. Dan sebaliknya.. Berusaha lah untuk menjadi yg terbaik.. InsyaALLAH yg terbaik juga jodoh kita.. Tu janji ALLAH..

mynameismy said... Reply to comment

InsyaAllah..

Amin...;)

shida anwar said... Reply to comment

alahai syahdunya...Insya Allah..Allah Maha Mengetahui..

FasiHaH SupiaN said... Reply to comment

Semoga berjumpa dan kekal hingga ke syurga...

Mrs.Yie said... Reply to comment

akak dah jumpa dengan si pemilik tulang rusuk itu..hehe..sunah dah?

fRaMe+LenSeS said... Reply to comment

setuju boss.. weee~~

Solihin Zubir said... Reply to comment

sy plak masih mencari siapa sebenarnya yg mencuri tulang rusuk sy.. heheh..

smoga kita semua dipertemukan dgn jodoh yg baik2.. aminn.. =)

waRDah a.k.a QiQi said... Reply to comment

Amiin.. :)

terima kasih atas ubat ni.. insya Allah... sama2 kita merindu.. cewahhh!! ^_^

Pojiekyra said... Reply to comment

harap akak jumpa pemilik tulang rusuk akak..kyra pon hrapkn bnda y sama :)) sama2 kita berdoa :))

Salim Harmanain said... Reply to comment

best2...i like.. :)

mas saari said... Reply to comment

sukaaaaaaa!!
moga tulang rusuk yang ada sekarang sentiasa menemani sehingga mati..

aDisH.sHidA said... Reply to comment

OH TULANG RUSUK KU...DIMANA DIKAU...KU SABAR MENANTI MU..

I'ALLAH KITA AKAN DITEMUKAN DENGAN PEMILIK TULANG RUSUK YANG AKAN MEMIMPIN KITA MENUJU KEBAHAGIAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT

Nazzue said... Reply to comment

Dalam maksud tu...kaku tanpa kata....

waN Mohd Salim said... Reply to comment

aku inginkan dirimu
datang dan temui aku
akan ku katakan padamu
aku sangat mencinta .. iiiii... mu

nuruashia ♥ said... Reply to comment

aww...kak limah suke auchhh :)

aizamia3 said... Reply to comment

moga dipertemukan dengan tulang rusuk yang mampu membimbing ke jalan yang benar...

Iffah Afeefah said... Reply to comment

kalau ai laki

da lme isi borang nk jd pemilik tlg rusuk itu hahaha

syarifahsidrus said... Reply to comment

semoga bertemu dengan insan yang dicari :))..heee
nice post!

suhaili sarif said... Reply to comment

huhu..terima kasih sunah..
insyaALLAH,akak akan mempersiapkan diri sebaik mungkin :)

maszull said... Reply to comment

salam sunah....nice n3 ni...semoga sunah berjumpanya nanti yer...:)

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (51) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.