Ticker

6/recent/ticker-posts

Selamat Tinggal...

Salam. 2 hari lepas, ana berpeluang ke satu tempat bersama supervisor ana, Mr. Liew dan Tn. Hj. Mahli. Gambar-gambar di bawah ini adalah antara yang ana ambil ketika berada di situ.

3 buah televisyen yang memaparkan tiga rangkaian televisyen utama negara

Encik Saidi sedang menerangkan sesuatu kepada Mr. Liew berkenaan FM Radio milik RTM

RTM TV1

Hak milik RTM

Hak milik TV3

Sebentar, berhenti berfikir bahawa ana sedang mengikuti latihan industri di RTM, Media Prima, mahupun ASTRO. Jangan lupa bahawa ana sebenarnya masih di TM Bintulu. Gambar-gambar tersebut sebenarnya diambil ketika ana melawat Stesyen TM Bukit Nyabau. Tempat inilah sepatutnya ana lawat ketika di TOMA, tetapi tidak berpeluang langsung untuk pergi. Terima kasih kepada Mr. Liew yang bermurah hati membawa ana hingga 'hujung dunia' setelah ana ajak-ajak ayam sehari sebelumnya. Di sini juga letaknya pencawang TM yang mencakar langit (tak tercakar pun sebenarnya).

Ana percaya gambar ini akan menjadi lebih menarik jika penjuru bangunan ini tidak cuba 'mempublisitikan diri', kan En Puad? Kan Shikin?

Penjuru bangunan itu tidak bersalah sebenarnya, ana yang tiba-tiba mengambil gambar pencawang di saat-saat akhir. Ana sedikit hampa juga kerana tidak berpeluang untuk memanjatnya ketika itu (Niza Meow, enti sangat beruntung!).

Hari ini merupakan hari terakhir ana menjalani latihan industri di TM Bintulu. Baru 3 jam tadi ana menanggalkan kad nama PELATIH dan berjumpa dengan staf-staf TM yang masih belum pulang di RNO Tg. Kidurong dan TM di Jalan Law Gek Soon.

Terima kasih kepada Mr. Liew, Tn. Hj. Mahli, Mr. James, Madam Uyang, Cik Nurfarizan, Mr. Albert, Mr. Lim, Mr. Tan & Tan, En. Yusop, En. Awang, Mr. Armysan, En. Kamal, Madam Boon, Madam Florence, Mr. Carlvin, En. Kassim, En. Ismail, En. Nizam, Pn. Lamiah dan yang lainnya yang tidak tertera namanya di sini (kerana antum begitu ramai!!! Hehe) atas segala perkongsian sepanjang ana berada di RNO. 3 minggu bersama kalian telah banyak memberi ilmu teknikal yang berguna; dan memutikkan rasa kasih yang menyimpulkan satu ikatan bernama silaturrahim.

Ana dan Madam Uyang

Hampir menitis juga air mata ana ketika menyatakan rasa berat di hati untuk meninggalkan TM Bintulu kepada Madam Uyang petang tadi. Madam pun rupa-rupanya berkongsi perasaan yang sama memandangkan bekas pelatih yang duduk di mejanya inilah yang selalu menemaninya di pejabat ketika staf-staf lain keluar (T_T). Kesian madam, berseorangan lagilah madam setelah ana kembali ke kampus, ana harap kedatangan penolong pengurus yang baru akan menghilangkan rasa sunyi madam nanti.

Pada waktu tengahari, ana dan Madam Uyang berkunjung ke TM Point untuk berjumpa dengan En. Olek. Mr. Jostin dan Madam Annie turut berada di situ. Selepas jam 5 petang, sempat juga ana singgah di TM Jalan Law Gek Soon sebelum En. Saiful menghantar ana pulang ke rumah. Akan tetapi, ana tidak sempat bertemu dengan warga TOMA kerana mereka telah pun meninggalkan pejabat. Apa-apapun, terima kasih kepada semua warga TM Bintulu atas segala kerjasama yang diberikan sepanjang ana mengikuti latihan industri di situ. Percayalah, ia pengalaman berharga yang akan ana ingat sampai bila-bila.

Selamat tinggal TM

Apa yang ana maksudkan ialah, "Selamat Tinggal dan Jumpa Lagi, Insya'ALLAH..."

Ini bukan pengakhiran, segalanya baru bermula.

Post a Comment

0 Comments