Saya Tau Dah Lewat Sangat...


Ye, memang da lewat sangat untuk naikkan entri ni.

Sebab konsert final AF bakal berlangsung dalam 3 hari lagi. "Dah tak sempat nak buat ape pun....." Mesti ada yang cakap macam tu kan?

6 petang... 6 petang...

Isu konsert final AF yang diadakan di Dataran Putrajaya, berhampiran dengan Palace of Justice, tidak jauh daripada Masjid Besi, Putrajaya. Jiran blog, ade buat entri ni dan entri ni beberapa hari lepas, dengan gambar sekali. Ramai yang turut membantah konsert diadakan di situ, tak kurang yang meminta agar entri berkenaan diremove. Malah, ada juga yang kurang mengambil tahu tentang ni.

Gambar Google Maps

Kalau dilihat pada gambar Google Maps kat atas ni, boleh lah kamu-kamu nilai sendiri, jarak antara Dataran Putrajaya dengan Masjid Besi. Dan bayangkan juga rehearsal konsert final AF bakal diadakan sejak tengahari lagi. Fikirkan juga, speaker yang digunakan bukanlah macam speaker laptop kamu tu...

Ya, memang da banyak kali konsert diadakan di situ, da biasa dah kan? Tapi sampai bila? Bila lagi nak betulkan yang biasa dan biasakan yang betul? Bukan ke ada tempat lain yang boleh jadi alternatif?

P/S: Esok Hari Jumaat...

32 comments:

  1. takpe kak Sunah better late than never..

    'betulkan yang biasa...biasakan yang betul...' i like... :)

    ReplyDelete
  2. erk tak tau apa nak jadi...yg ikan bilis bising2 yg jerung2 buat pekak jer

    ReplyDelete
  3. bila mata dibutakan pd mase y slh

    bila telinga ditulikan saat ia dperlukan

    bila tngn tak berfungsi ke arah kebaikan

    dan bila hati membiarkan tanpa rasa

    ReplyDelete
  4. baru saya tahu. tak patut tak patut.

    yeay!

    esok jumaat :P

    ReplyDelete
  5. betulkan yang biasa..biasakan yang betul :)

    ReplyDelete
  6. macamlah takde tempat laen nak buat...
    stadium kan banyak...
    tak tue pon kat PWTC ke, Tasik Titiwangsa ke, Stadium Shah Alam ke...

    ReplyDelete
  7. betulkan yang biasa, biasakan yang betul....

    ReplyDelete
  8. tak bleh pandang ringan je..
    lama2 org dah tak heran lg utk hormati masjid..
    kena ada tindakan sewajarnya..supaya pasni tak wat kat situ lg..

    ReplyDelete
  9. ermmmm...PICC kan ada?
    kenapa tak digunakan..lebih sesuai!

    ReplyDelete
  10. pra persembahan pukul 6 tapi aku yakin pukul 1 orang dah sampai.. pastu mesti ada yang miss solat sama ada magrib, asar atau zohor

    ReplyDelete
  11. wowww header flash gempak la sunah,..
    pastu ade banner gempak lg tu,. huhuuhuu macam macam adaaa,..

    ReplyDelete
  12. laa, dah takde tempat lain ke nak buatnya.. tapi memang dah lambat pun kalau nak tukar tempat lain..

    ReplyDelete
  13. buat kat pasar malam pun jadi lah.haha

    ReplyDelete
  14. ALlah Hu AKbar!! sy mmg xlayan AF dr dulu lagi....cuma tau2 dr youtube gtu je..tu pn dr org2 je..

    ReplyDelete
  15. Huhu sedih dgr pasal nie.... akak memang tak lauam af.... cumet sgt berharap mereka batalkan persembahan disitu.... pd yg nak pergi menonton tu cuba renungkan

    ReplyDelete
  16. urmm..itu lah pasal..mengapa laah berhampiran tempat suci itu yg di pilih..urrmm...

    ReplyDelete
  17. masih sempat ni untuk protes... hari ahad kan.. sabtu pon buat kt situ ker??

    ReplyDelete
  18. bila nafsu melebihi dari akal fikiran itulah jawapannya kan, ;)

    ReplyDelete
  19. keno pikir mmolek la pahni nk sokong hok mano.. kalo rase idop ni nk berhibur je, gitu la jd nye..

    ReplyDelete
  20. yang akan kuat membantah komen2 kita nati sapa? Org kita jugak.. Kita kolot kan? t.T. N y terlebih x fikirnya sapa?? Hurmm.. Jgn heran kalau tetiba mai bencana kat sana. Langsung x rasa hairan.

    ReplyDelete
  21. kebanyakan diorang x sembahnyang. bukan menabur fitnah tapi nilah realiti.

    ReplyDelete
  22. hurm..kalau yahudi buat kita boleh la cakap macam2. ni islam punya kerja. islam jadi peserta. phew.. jahilnya..

    ReplyDelete
  23. hampeh betul akademi fantasia ni .

    ReplyDelete
  24. uitttt..sunah..sy buat entry ni arini..

    ada nama bf kamu dlm tu sy pinjm..huk

    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/06/boikot-je-la-konsert-final-af-tu.html

    ReplyDelete
  25. yeargh!! btw betol ker ang awek ady?hahaah

    ReplyDelete
  26. ouch , x relevan lor cara canggini ni .. bru tau ni .. hihi . CM kolot sket tak minat nak hapdet sal AF .. haha

    ReplyDelete
  27. dari dulu lg sy benci ngan konsert AF ni..
    skrg, bertambah2 benci..

    ReplyDelete
  28. Memang banyk event buat kt situ....Tp cm xde yg nmpak, susun atur masjid & bangunan. Lagi xde yg nk amik peduli buat event besar2 kt dpn masjid.....

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com