Ticker

6/recent/ticker-posts

Setiap Orang Punya Rasa...

Cup of Kittie by *Kameolynn on deviantART

Bila berjalan di alam maya...

Kadang-kadang kita akan terjumpa kisah-kisah yang menimbulkan keinsafan. Ada yang membuatkan kita tersenyum bahagia, ada juga yang menyebabkan kita tanpa sedar menitiskan air mata. Oleh kerana tersiratnya pengajaran dan iktibar di dalam setiap helaian cerita. Kalaupun tidak banyak, mungkin sedikit boleh kita ambil sebagai pedoman di hari muka.

Alhamdulillah...

Di sini kita melihat pelbagai ragam manusia, mengenal sifat makhluk ciptaan Allah yang tiada tara. Kerana manusia itu berbeza, maka tidak mustahillah terhasilnya pelbagai rasa. Lalu setiap saat sepertinya sangat elok untuk kita mengajak sekalian manusia bermuhasabah bersama.

Kita mungkin beruntung kerana lahir dengan segala kesempurnaan dan kelengkapan. Dipenuhi keperluan dan kehendak kerana Allah mengurniakan kita kesenangan. Namun jangan kita lupa, ada juga insan yang lebih memerlukan. Katakan pada diri, sedikit kebahagiaan yang kita kecapi itu, ada kebahagiaan orang lain di dalamnya.

Kerana kebahagiaan itu adalah salah satu daripada rezeki yang Allah anugerahkan kepada kita...maka tidak salah untuk kita berkongsi dengan yang lain rasa bahagia itu.

Mahu berkongsi rasa bahagia? Hulurkan bantuan kepada MEREKA.


P/S: Sekalung rasa penghargaan untuk kamu-kamu yang menyumbang undi hingga semalam.

Post a Comment

13 Comments

  1. bersykr la kita..hmm..

    ReplyDelete
  2. disetiap kebahagiaan ada kesedihan.. jadi jgn trlalu gmbira dgn kehidupan kan :)

    ReplyDelete
  3. Allah Yang Maha Mulia, Maha Besar dan Maha Penyayang pada hamba-hamba-Nya yang selalu bersabar atas takdir, terutama takdir yang tidak berkenan yang menimpanya, tidak mencela akan tetapi ridha dengan mengharap pahalanya dari-Nya. Kepada mereka Allah nyatakan “Sesungguhnya Allah selalu menyertai orang-orang yang bersabar”. (Al-Anfal 46)

    ReplyDelete
  4. betul tu kite kene bersyuku dgn apa yg kite skrg.. semua tu rezeki daripada ALLAH kn.. ni x ade je yg nak merungut2 padahal ade lagi yg lebih memerlukan,..

    sedih tgh keadaan fija tu.. :(


    p/s:kak blog ni tak berat pun... :)

    ReplyDelete
  5. jangan lupa kepada insan yang memerlukan

    ReplyDelete
  6. bahagia itu juga satu ujian dari Allah...

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com