Ticker

6/recent/ticker-posts

Kenapa Eh, Ustazah! Menyepi...?

Maafkan saya.

Sudah terlalu lama rasanya Eh, Ustazah! menyepi kan? Terlalu lama. Bercutikah ustazah? Atau ustazah dah pindah sekolah? Ke ustazah tengah bizi dengan benda lain? Hurmmm...

Sebenarnya, saya kekurangan idea sekarang ni. Setiap hari, menghampiri saja hari Jumaat, saya akan semakin berdebar-debar, resah dan gelisah. Kepala ligat berfikir, isu apa yang saya nak bawak masuk Eh, Ustazah! untuk Jumaat ni. Kadang-kadang sampai lewat malam hari Jumaat pun, idea tak kunjung tiba. Sedih juga bila tak mampu nak bagi apa-apa.

Sebab tu, kalau ada yang nak tahu tentang apa-apa, boleh la request kat sini ye. Saya akan cuba buat lain kali mana yang termampu, insya'Allah. Terima kasih.


P/S: Lepas ni, Eh, Ustazah! akan keluar secara random ke? Bukan lagi Jumaat? Err...

Post a Comment

15 Comments

  1. Eh? hehe! insyaALLAH nanti akan usulkan. :)

    ReplyDelete
  2. insyaALLAH .. nn akn tolong ....^_^

    ReplyDelete
  3. kak sunah..buat entri doa awal tahun dan akhir tahun leh x?...

    ReplyDelete
  4. Eza akan hantar pertanyaan bila dah ada nak tanya nanti :D

    ReplyDelete
  5. lau ade idea terus je saved draft
    t susun je publishnye k

    ReplyDelete
  6. sunah..
    moga kamu sejahtera

    kak sibuk juga..
    sangat sibuk

    ReplyDelete
  7. as salam..
    pakcik ada soalan ;)
    doa awal dan akhir tahun ni,termasuk dalam perkara-perkara bidaah ke tak?bagaimana kalau nak dikaitkan dengan zaman Nabi dan para sahabat?atau sekurang-kurangnya,melibat zaman 4 mazhab yang kita kenali?

    ReplyDelete
  8. pakcik ada soalan lagi..pakcik sekarang sedang bermusafir.dalam kategori harus.boleh tak pakcik bernazar keselamatan diri agar selamat sampai kembali kat rumah(selangor)?bernazar semasa dalam tempoh perjalanan.maksudnya,cukup syarat sah musafir. syukran..

    ReplyDelete
  9. lagi..apa hukum bernazar,berniat menjelaskanknya dengan puasa sunat.setelah ditunaikan-Nya nazar tu. syukran sunah :)

    ReplyDelete
  10. dan lagi,solat sunat qudum,wajib/sunat/harus,etc ke kita lakukan ketika dah sampai destinasi pergi dan balik? ada hadith/sunnah/firman-Nya yang berkaitan? untuk yang bermusafir je ke? syukran sunah :)

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum sunah...moga sentiasa ada cite2 yg baru yer...:)

    ReplyDelete
  12. kite pon xonline nak bace

    nnti ada lagi bagila tau taw :))

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com