BLOG ENCIK SUAMI

Saturday, December 31, 2011

Entri Terakhir...

Tahun ini juga, dia menjadi penyeri hidup...

Mungkinkah?

Mungkin juga...ini entri terakhir untuk tahun 2011. Atau mungkin juga tak, kalau-kalau nanti tiba-tiba ada idea untuk buat entri baru pulak.

Hari ni hari terakhir dalam tahun 2011. Banyak sangat benda yang berlaku dalam tahun ni. Rasa macam sangat sekejap, semua tu dah pun berlalu dan terpahat dalam memori. Macam Pak Cik Mat Gebu jugak, tahun 2010 tu agak pahit buat diri ni, dan alhamdulillah tahun 2011 membuka lembaran baru dalam hidup saya. Dan tahun ni juga saya dapat ramai kawan baru dalam dunia blog.

Mungkin... Bagi mereka yang tak berkecimpung sangat dengan dunia blog, mereka akan pandang pelik dan jelik dengan apa yang saya buat. Biarlah... Saya dah penat sangat nak layan semua tu. Betul, memang banyak ragam manusia yang saya kenal kat sini, tak kisah la mereka blogger atau bukan blogger. Semua tu mengajar saya erti persahabatan, erti perjuangan, erti kasih sayang, dan segalanya dalam erti hidup.

Saya bersyukur dengan segala nikmat yang telah Allah berikan sepanjang tahun ni. Biarpun pada hari-hari terakhir ni, ada sedikit nikmat sihat yang Allah tarik, namun selayaknya kita bersyukur kerana ada orang lain yang diuji dengan lebih hebat lagi dari kita. Dan tidaklah Allah menjadikan sesuatu itu dengan sia-sia, kan?

Terima kasih kepada semua yang terus membaca blog tak seberapa ni. Saya tau, tak banyak yang saya beri pada semua. Tak banyak sangat manfaat yang boleh diambil dari sini. Maafkan saya atas segala salah dan silap dalam tahun ni, mungkin ada yang terasa hati dengan tulisan saya. Maaf sekali lagi.

Esok hari baru... Moga semuanya menjadi lebih baik dan lebih bermakna, insya'Allah.


20 comments:

Iffah Afeefah said... Reply to comment

Ape pulak sedih2 ni adek sunah

eyqasara said... Reply to comment

kat dunia blog ni... blogger yg pertama hulurkan bntuan pd eyqa kak sunah...! i'll never foget it.. (^^)

p/s: jasamu ku kenang selamenye.. weeeiii.. syg kak sunah~ (^^,)

Munnafendy said... Reply to comment

jumpa tahun depan sunah.. =)

WaWa Green said... Reply to comment

Happy new year!!~ see u next year with a wonderful entry~ chill!! ^_^

Farhan Muhammad said... Reply to comment

selamat tahun baru !

Farhan Muhammad said... Reply to comment

selamat tahun baru !

Suhaili Sarif said... Reply to comment

alhamdulillah..tahun ni dpt jumpa org bai2k2 mcm sunah
thanx sunah :)

Rozuan Ismail said... Reply to comment

jangan nangis2 ye kak sunah

Cik Bunny said... Reply to comment

esok hari baru, tahun baru...
hari ni blogger bintulu sambut hari lahir~keke inspirebunny.blogspot.com/2011/12/31-disember-happy-birthday-blogger-cik.html

pena rozie said... Reply to comment

Masuk tahun baru buka lambaran baru...

maszull said... Reply to comment

assalamualaikum sunah...selamat tahun baru yer moga segala yg kita lakukn ditahun hadapan lebih memberi makna lg yer...:)

p/s selamat tahun baru 2012 sunah sakura...:)

mas saari said... Reply to comment

nice knowing you!
selamat tahun baru..

محمد رازيق said... Reply to comment

selamat tahun baru cik sunah :) moga di tahun baru kita semakin kuat :)

lieynanilaz said... Reply to comment

selamat tahun baru...semoga tabah mengharungi hari mendatang...:)

Gen2Merah said... Reply to comment

semoga d permudahkan segalanya ya kak Sunnah

anyway, selamat tinggal kenangan 2011... kita mulakan lembaran baru 2012

Selamat Menyambut Tahun Baru 2012 buat kak sunnah... thanx sudi jadi sahabat saya di alam maya ini...

El-Janna said... Reply to comment

slmt thun bru sunahh..

Eera Shera said... Reply to comment

thn 2011 sy kenal kak sunah

slmt thn baru ;)

Syafiq Ahadin said... Reply to comment

happy new year kak sunah! :)

Cik Pulau said... Reply to comment

senyum..
banyak yg sy belajar apa dari blog ni..
cuma satu yg belum tertunai..
nak jumpa akak..^^,

Niena Pengembara Ilahi said... Reply to comment

kata penulis blog ni xseberapa.. tpi mndapat tempat di beberapa hati =)

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (48) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.