Ticker

6/recent/ticker-posts

Cara Fikir Orang Media

Saya boleh dikatakan orang media, tapi baru setahun jagung.

Saya juga kenal seseorang yang betul-betul berkecimpung dalam bidang media, tapi usianya dalam bidang media lebih lama dari saya. Lagipun, itu memang profession dia.

Tidak berapa lama dulu, saya dan dia hampir saja bertegang urat kerana pendapat kami yang berbeza tentang salah satu isu di media massa. Walau saya rasa pendapat saya ada juga sedikit betulnya, pendapat dia juga ada betulnya. Saya memang tidak boleh menang.

Tapi alhamdulillah, terima kasih kepada dia kerana pendapat dia itulah yang telah membuka mata saya dengan lebih luas untuk menilai pelbagai isu di sekeliling saya.

Bukan menerima bulat-bulat, tapi memang media kita ada banyak agenda disebaliknya. Contohnya, tentang isu Air Asia yang paling terkini. Nak tahu tentang apa? Search Google ya! Tapi, kaji dalam-dalam, ok! :)

Post a Comment

8 Comments

  1. Pemikiran orang media ni lain kan...?
    Lebih luas...

    ReplyDelete
  2. pendapat org berlainan jgn bermasam muka suda :)

    ReplyDelete
  3. assalamua'alaikum.
    alhamdulillah..
    kerana?

    " Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).

    (al-Hujurat : 13)

    supaya kita saling belajar mengajari ;)

    ReplyDelete
  4. hurm tatau nk komen ape. tp baca la jugak pasal isu air asia tue

    ReplyDelete
  5. isu air asia yang terkini apakah?? baru je balik naik air asia ni?? memang ada sedikit ketidakpuas hatian

    ReplyDelete
  6. too much issues right now kannnn

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com