Thursday, May 2, 2013

Mengundi Bukan Muslim, Salah Ke?

Sumber: Facebook saya

Di tempat saya, kedua-dua calon parlimen adalah bukan Muslim... Tidak boleh tidak, pemimpin wajib dipilih antara mereka berdua...

Bagi yang masih ragu-ragu untuk melaksanakan kewajipan mengundi, mari baca hukum mengundi calon bukan Muslim sebagai pemimpin... Semoga ada pencerahan... Teruskan istikharah ya!

Tiada lagi alasan untuk tidak turun mengundi! :)


8 comments:

Nurzakiah Hanum said... Reply to comment

macam2

Ahsfantasy Ryu said... Reply to comment

Selamat mengundi :)

Mysara Ab Rahman said... Reply to comment

mcm2 btul..nway, selamat mengundi sis!

Muhammad Saiazuan Norhalik said... Reply to comment

undi undi.. zuan 1st time.. hope dipermudahkan

diana said... Reply to comment

PRU kali ni cukup panas dan hangat..heheh

Nini Mohd said... Reply to comment

errr...GELANG PATAH.
ok, so camane nk tahu diorang memang betul2 ada kesepakatan kpd kebaikan yg lebih kepada islam?
camane kalau niatnya hanya utk kepentingan diri sendiri.
susah jugak tu kan.
wallahualam...
ape2 pun, mengundilah dengan bijak.
eh2, mcm berkempen dah. ;D

http://ninimohd.blogspot.com

fadzli rt said... Reply to comment

assalamua'laikum.
alhamdulillah..

tiada lagi alasan untuk mengutamakan pembangunan sebelum agama :)

Piqah Bagus said... Reply to comment

betoi tu! mungkin kawasan kita non muslim, tapi yg ketua or pentadbir negara tu muslim, so still kena mengundi kan :p

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (48) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.