Ticker

6/recent/ticker-posts

Bila Kekunci "Fn" Netbook Sentiasa ON

Kebingungan juga saya masa tu.

Bangun pagi, nak cari sesuatu kat Google. Keluar 2adb6r6ng pulak, bila taip kadborong. Tak lain tak bukan, mesti kerja anak-anak bulus yang nakal masa saya tengah lena dibuai mimpi indah. Mungkin ada yang terpijak kekunci netbook masa tengah lompat-lompat sambil menggigit leher memasing. =.="

Seharian juga saya terpaksa menekan kekunci "Fn" sambil menaip. Kalau tak, nanti keluar nombor-nombor pulak instead of normal keys. Agak merumitkan bila ditambah lagi dengan kita nak tekan "Shift" untuk kekunci yang ada 3 benda. Habis monyok muka depan netbook. Huhu. Kalau buka 'web cam' mesti buruk benar mukanya. =.="

Akhirnya pagi ni saya cuba Google. Semalam tak terfikir pula nak Google sebab kot-kot lah memang dah tersekat kekunci "Fn" tu secara fizikal. Tapi cuba juga Google, kalau-kalau ada yang mengalami masalah sama. Saya pun taip sambil tekan kekunci "Fn": "Fn" key is always on. Owh, banyak juga yang menghadapi masalah ni. Semua pun kena tekan "Fn" bila nak menaip. Dan, saya pun jumpa juga jalan penyelesaian masalah ni.

Bagi yang kekunci "Fn" dia sentiasa ON, stuck atau locked, boleh lah tekan "Fn" + "NumLk" serentak. 

Insya'Allah papan kekunci anda kembali normal seperti sediakala. Hihi. Mekasih Google!

Post a Comment

3 Comments

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com