Pisang Nangka Goreng Untuk Sarapan dan Minum Petang

Pisang Nangka Goreng Untuk Sarapan dan Minum Petang | Pisang nangka dari kampung hari tu, dah goreng buat minum petang semalam dan sarapan pagi tadi. Petang semalam tu takde la petang sangat, dalam kul 2 - 3 gitu jugak. Lepas selesai tukar paip sinki, perut dah lapar sangat, ape lagi? Goreng je lah pisang depan mata.



Cuma semalam, guna tepung goreng Adabi tu, ternampak dalam kabinet dapur, saja nak try. Terus hasilnya tak berapa puas hati. Jadi apa tak tau lah. Hahaha, tepungnya tak menyalut dengan baik. Nak kata dah expired, lambat lagi, tahun depan kot. Baik guna tepung gandum biasa aje macam pagi ni Nada buat.


Mamak kat Bintulu pun biasanya guna tepung gandum aje. Takde campur tepung lain dah. Tambah air dengan garam sikit. Kalau mak kat Kedah, ada campur tepung beras. Lain-lain tempat, lain resepinya kannn. Asalkan sedap, boleh dimakan, sudehhhh.


Tinggal 3 biji aje lagi pisangnya.

Memang nak kena habiskan tu, sebab nanti kalau dah terlalu masak, jadi cekodok la pulakkk!

Eh tapi ok jugekkkk, khennn!
Pisang Nangka Goreng Untuk Sarapan dan Minum Petang Pisang Nangka Goreng Untuk Sarapan dan Minum Petang Reviewed by Sunah Sakura on August 16, 2019 Rating: 5

12 comments:

  1. sedapnya.. kawankan pula denga teh o panas..fuhh..terangkat..hehe

    ReplyDelete
  2. Sedapnya..makan panas2 minum teh o..lepak kat laman rumah kampung...huiiiiiii

    ReplyDelete
  3. Sedapnya dear. Cicah dengan sambal kicap. Nyummy!
    Done klik klik adsense sini💗

    ReplyDelete
  4. Dah tinggal tiga tu kalau akak habiskan aje gorengnya, hihi

    ReplyDelete
  5. ini dah cukup baik...

    homemade lebih puas makan dan lebih diakaui kebersihan

    ReplyDelete
  6. Lamanya tak makan pisang goreng hehehehe...

    ReplyDelete
  7. tak minat pisang goreng...kerepek pisang onnnzzz

    ReplyDelete
  8. haritu buat cempedak goreng, pakai tepung goreng rangup apa tah, nasib ok, kalau tak, mau merajuknya. hihi

    ReplyDelete
  9. ala sedapnya pisang nangka suka sangat rebus yang masih putikkk makan macam ubi pun sodap.. tapi periuk jadi bergetah :D

    ReplyDelete
  10. eiiii sedapnyaaa.. kita dahlah peminat pisang goreng..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comments with link will be deleted, I'm sorry, as I don't want it to increase my spam score. Thank you.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.