Setanggi Syurga 2020

Setanggi Syurga 2020 by INTEAM & Khai Bahar



Percaya kata janjiMu
Kerna ku yakin apa digenggamMu
Keharuman setanggi syurga
Bukan kilauan sebilah belati

Tersiksa jiwa merindu
Bagai terkurung dibasah tengkujuh
Kewangian aroma bunga
Tak menggugah keteguhan iman

Cinta tak pernah terbunggar dan terlebur
Pada redup renung mata yang menipu
Tuntas ku mendaki puncak cinta teragung ... Woo

Izinkan aku melafazkan kata
Bicara hati yang mudah diterjemah
Betapa aku gerun pada teduh tuk  bernaung
Kerna awan itu rapuh 

Dendam tak pernah menyala dan membakar
Oleh putih salju yang berguguran
Kerna dosa itu ... Lebih hitam dan kelam

Izinkan aku melafazkan kata
Bicara hati yang mudah diterjemah
Betapa aku gerun pada teduh 
Tuk bernaung 

Ku anyam rindu menjadi hamparan
Kerna ku pasti adanya pertemuan
Disana nanti bukti cinta suci dilafazkan 
Tak bertemu pengucapan

Percaya kata janjiMu
Kerna ku yakin apa digenggamMu
Keharuman setanggi syurga
Bukan kilauan sebilah belati


P/S: Suka, sekarang banyak artis bergabung dengan kumpulan nasyid untuk perbaharui lagu diorang.

8 comments:

  1. ni baru dapat tngk MV diorang.. hehe nampak berusia da semua. yela dlu muda2 pun time kite sek rendah hehek.. soleh nye nampak Khai Bahar.. adoi =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, semua da berusia...kita pun sama berusia..haha

      Delete
  2. Lagu feverettt... tp masa tu suka part Mosus. Suara sedap. Yg ni belum dengar

    ReplyDelete
  3. Ni baru semalam aku dengar kat youtube, mendayu-dayu lagunyaaa...

    ReplyDelete
  4. Belum dengar lagu. sat g nak tengok MV.

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com