Ticker

6/recent/ticker-posts

Jumpa Klien Kejap

Jumpa Klien Kejap | Lepas update satu entri pukul 11.30 lebih pagi tadi, ciksun bergegas lelaju ke AEON Kulai. Dah buat appointment dengan new client kat sana pukul 12 tengahari. Tapi ciksun dan dia sesama lambat sikit, pukul 12.15 baru sampai AEON.

Bagi yang belum tahu, ciksun sebenarnya part time buat Unit Trust Consultant dengan RHB Asset Management. Alhamdulillah, sejak berkecimpung dalam dunia ni dari bulan Mac tahun 2016, ciksun kenal beberapa orang klien yang rapat dan dah jadi kawan. Ada jugak antara klien ciksun adalah dari kalangan ahli keluarga ciksun sendiri.

Jumpa Klien Kejap

Rasa gembira sebenarnya bila jumpa klien yang tak tahu apa-apa tentang unit trust, sebab respon diorang yang sangat teruja bila dapat tahu kita boleh kembangkan simpanan sedia ada dengan unit amanah. Ramai tak tahu sebenarnya, akaun 1 KW$P tu pun boleh dikeluarkan untuk dikembangkan dalam unit amanah. 

Sejak kerajaan benarkan pengeluaran melalui i-Sinar, ramai jugak yang dah keluarkan duit persaraan dalam akaun 1 tu kan. Tapi tak ramai yang guna duit yang dah dikeluarkan tu untuk dikembangkan lagi. Mungkin ada yang benar-benar memerlukannya, jadi duit tu da malap pada hari pertama lagi i-Sinar masuk. Kita memahaminya.

Tapi bagi uols yang tak tahu nak buat apa dengan duit tu dan rasa macam banyak benar duit dalam tangan, jangan simpan dalam bank saja tau. Baik simpan dalam unit amanah sebab nanti insya'Allah pulangan dividen lebih tinggi berbanding simpan saja dalam bank. Lagi satu, bila simpan dalam unit amanah, tak mudah-mudah uols nak keluarkan. Kalau dalam bank kan macam air terjun je keluarnya nanti.

Lagi-lagi zaman Shopee, Lazada dan PGMall berleluasa ni. Hahaha!

Ciksun pesan jeeee, nak tahu lebih email aje ciksun tau!

Mana yang stay area Johor Bahru, boleh jumpa terus!

Post a Comment

6 Comments

  1. Bagus sekiranya i-sinar dikembangkan. Kita tak apply, cukuplah keluarkan i-lestari haritu. Semoga perkhidmatan Unit Trust CikSun juga terus berkembang maju. Aaminn

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah
    semoga terus berkembang maju

    ReplyDelete
  3. Klien dah jumpa, bila plak nak jumpa Saya hahahaha

    ReplyDelete
  4. Betul juga. Mana yang betul-betul perlu tak pe guna duit yang ada. Tapi kalau ada lebih tu buat simpanan atau kembangkan dengan cara yang selamat.

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com