Wordless Wednesday: Sayur Midin

Wordless Wednesday: Sayur Midin

Pucuk Midin Tanam Dalam Pasu

Sayur Midin, tanam dalam pasu.
Ingatkan tak nak hidup.
Ciksun bawak balik keratan dari Bintulu hari tu.
Tanam sekali dalam pasu pokok daun kesum.
Sebab macam sama diorang punya keperluan.
Nak tanah lembap, dan cahaya redup.
Moga hidup sihat dan subur.

Post a Comment

7 Comments

  1. Di kampung akk banyak pucuk ni, tumbuh liar di tepi-tepi paya...
    Moga hidup suburlah hendaknya ye :)

    ReplyDelete
  2. Moga terus hidup subur dan membiak rimbun. Nanti boleh petik buat sayur.

    ReplyDelete
  3. Harap2 hidup suburlah
    Kat kebun wak banyak tumbuh meliar pokok ni.
    Racun pun susah dia nak mati

    ReplyDelete
  4. Bawak benih dari kampung, harap hiduplah dan membiak banyak. Senang nak makan petik je. Dahlah susah nak dapat kat semenanjung ni kan. Entah ada ke tidak. Pucuk paku ada lah dalam family yang sama.

    ReplyDelete
  5. Harap menjadilah sayur Midin ciksun

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com