Worldless Wednesday: Laksa Tempurung Teluk Kumbar

Worldless Wednesday: Laksa Tempurung Teluk Kumbar

Laksa Tempurung Teluk Kumbar

Alhamdulillah, sempat juga singgah sini masa ke Penang hujung minggu lepas.

Kali terakhir ke sini, enam tahun yang lepas.
Masa tu kedai dia kecik je lagi, and tepi jalan besar.

Laksa Tempurung Teluk Kumbar

Laksa Tempurung Teluk Kumbar

Now dah pindah masuk ke dalam, betul-betul tepi laut.
Syok menikmati Laksa Penang sambil tengok view laut nan biru.
Sesekali, nampak kapal terbang turun mendarat kat airport Bayan Lepas.

Laksa Tempurung Teluk Kumbar

Laksa Tempurung Teluk Kumbar

Laksa Tempurung Teluk Kumbar

Laksa sedap, RM6 setempurung.
Ada juga Mee Udang satu pinggan besar RM35 kalo tak silap, boleh makan 2 - 3 orang.
Durian dah siap kopek pun ada, RM17 sebekas.

Jemput singgah sini kalau uols datang Penang. Waze aje!

Post a Comment

6 Comments

  1. ingatkan nama je rupanya betul2 dia letak dalam tempurung. sedap makan laksa sambil menikmati pemandangan :)

    ReplyDelete
  2. Kita saing2 kan pi Penang tuari. Akak pernah makan kat Salwa Mee Udang tu. Tapi Laksa Tempurung makan kat Ombak Damai. Kali ni datang, laksa dah wassalam, haha.

    ReplyDelete
  3. Unik sebab ada kelainan, pakai tempurung

    ReplyDelete
  4. sedapnya makan laksa tepi laut. lama tak pi Penang

    ReplyDelete
  5. Ishh ishhh sedapnyaaa.. nanti nak buatlah Laksa letak dalam tempurung hahahahaha

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com