Wordless Wednesday: Makan Linut @ Ambuyat

Wordless Wednesday: Makan Linut @ Ambuyat

Makan Linut @ Ambuyat

Juadah makan-makan dengan kengkawan masa gathering cuti Maulidurrasul hari tu.
Buat linut @ ambuyat, makan dengan sayur pucuk keledek masak lemak dengan air asam.
Sedappp gilorrrr!

Stok lemantak (tepung linut @ ambuyat) da habis.
Nak kene topup ni.
Bila nak balik kampung? 😩

Post a Comment

11 Comments

  1. Sedapnya nengok siap lauk-lauknya tu, tepung dia tu takde jual dekat shoppee ke Sunah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kak, tapi saja nak mengada sebab da lama tak balik kampung hahahah

      Delete
  2. kita x pernah try ambuyat... kita tau umai je hahaha

    ReplyDelete
  3. Hari tu tengok Maknya Cella buat ambuyat guna tepung ubi menjadi. Cubalah try. tapi, kalau nanti beli tepung linut yg betul, akak nak kirim jugak.

    ReplyDelete
  4. Belum pernah makan lagi. Kena mintak orang kat kampung poskan ni.

    ReplyDelete
  5. lamanya suda tak makan ambuyattttt!

    ReplyDelete
  6. Kelmarin saya makan kapurung. Bolehlah ubat rindu ambuyat, sebab ala-ala ambuyat juga, cuma kuah campur sekali dalam mangkukhehehee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitorang makan memang kuah campur sekali hihihi

      Delete
  7. sedapnya...bila nak masakkan untuk kita hahahaha

    ReplyDelete
  8. Aku taknak ambuyat tu, nak sayur lemak pucuk paku tu jerrr

    ReplyDelete
  9. Teringin rasa ambuyat air tanganmu lah! Salu dah rasa kat hotel nye..ahhahahahaa

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com