Kepala Lutut Nkooo!


Erk!

Bukan, bukan...bukan nak marah or mencaci maki, kutuk mengutuk sesape nie. Tapi nak sampaikan sesuatu. Hari tu bincang-bincang ngan sorang kakak ni kat YM. Bincang punya bincang keluar lak isu kepala lutut. Kepala lutut sape lak ni?

Kepala lutut nkooo la...ahaha~

Okeh, okeh...serius ye...kepala lutut kamu-kamu yang LELAKI ni...(ade ke golongan lelaki baca entri kat blog saya ni?) Tau tak kepala lutut kamu tu aurat? Aurat lelaki adalah dari aras pusat hingga ke lutut. Jadi paha pun takleh nampak yeee.....

Al-Hakim meriwayatkan bahawa Nabi Muhammad s.a.w melihat seorang lelaki yang terdedah pahanya, maka baginda berkata kepadanya sebagai memberi nasihat...


Batasan aurat ni adalah untuk sesama lelaki jugak tau, bukan sekadar antara lelaki dan perempuan. Tapi...bila kita keluar rumah tu, janganlah pakai sekadar tutup bahagian aurat ni saje pulakkkk...ade gak yang nak kene humban dalam laut kang...tak pun nak kene masuk dalam botol ke...

Pssst, pssst! Jadi cane nak men bola lepas ni??? Takkan nak pakai suar panjang kot??? Tak Shafee Sali la macam ni!

Aiyokkk...kan sekarang dah ade macam-macam kemudahan untuk kamu-kamu tutup aurat kamu tu kalau berseluar pendek sekalipun bila bersukan. Yang macam stokin tu...pe nama ek? Ujang tolong jawab! Ahahaha~

Hurmmm....jadi dengan sape je batasan aurat ni jadi longgar?


Erm...mesti kamu-kamu kata leceh kan nak pakai mende-mende tu semua. Ya, memang macam tuu...yang leceh-leceh ni la nak jaga tempat kamu kat sana nanti, dosa pahala kita pun bergantung ngan yang leceh-leceh dan rimas-rimas ni...orang kata bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian kan, kan, kan...?

Kalo dibiasakan nanti, da tak rimas da, insya'Allah...mula sikit-sikit ye...:)

Nak baca lebih lanjut klik batasan aurat lelaki dan wanita.

P/S: Kakak, kite da sampaikan...moga ada yang amek manfaat...ameen.

20 comments:

  1. emmmmmmm,emmmmmmm

    akak buatlah entri macam mane nak berubah

    kan banyak sangat halangan

    kalaw macam saye,tak kuatlah nak kene perli ke ape

    memang la orang cakap senang,buat tak tau je ngan orang len

    akak pahamkan??

    ReplyDelete
  2. amennn.. moga dapat manfaat.. lalala~

    ReplyDelete
  3. ouh kene tutup lah lepas nie =.=

    hee~

    ReplyDelete
  4. IR takde seluar pendek... seluar kecik ade lah.. oppppsssss

    ReplyDelete
  5. nama die suar tight la kak.. hihi..

    betul.. selalu aurat perempuan je yg diperkatakan.. aurat laki takde lak...

    ReplyDelete
  6. tajuk mau kontrobersi kan kembaq..hihihi.. aurat..aurat.. ramai yang susah nak jaga aurat mereka...
    insyaAllah saya menutup penuh aurat saya..ameen

    ReplyDelete
  7. wahhhhh.. i like. hehehe.. ;) terbaek.. ;) ramai tak tahu.. ;)

    ReplyDelete
  8. org tahu tapi dia buat tak tahu

    mcm kaum hawa jugak

    tapi yang lelaki sibuk duk kata dia terseksa tgk aurat wanita

    tapi mereka? Walaupun tak seksa mana tgk lutut tapi dosa maaaa

    ReplyDelete
  9. huhu~ insaf2.. thanks 4 sharing.. ;)

    ReplyDelete
  10. alahmdulillah..saye tak pakai short kalu kuar jenjalan :)

    ReplyDelete
  11. main bola pakai tight..
    hehe

    ReplyDelete
  12. ai ai kapten...!!! :P

    sib bek pakai suar 3 suku.. tehehehe

    ReplyDelete
  13. along tak rajen maen bola.. futsal...

    so.. memang jarang pkai short bersukan.. =p

    ReplyDelete
  14. salam.
    bagus entri ni ;) ha..lelaki2 kat luar sana tu,sila perhatian k!!

    ReplyDelete
  15. as salam..
    bagi yang beringat, batasan tetap batasan. bagi yang lupa..begitu la acuan dunia. thanks memngingatkan yang lain ;)

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.