Akhirnya Terserempak Resakse Berjanggut...!

September 19, 2011

Hua hua hua~~~

Semalam kannn kannn kannn... Gi open house rumah blogger kak Suhaili Sarif. Kat Menara Sri Mahang, Setiawangsa. Seronok jumpa family kak Elly, ibunya macam kak Elly jugakkkkkkkkkkkkkk! Suara macam suara kak Elly jugakkkkkkkkkkkkk! Bila diorang bercakap, kita tak tengok, boleh konfius...ni kak Elly ke ibu kak Elly yang bercakap ni??? Hahahah~ Kat umah kak Elly makan nasi lemak yang sangat sedapppppppppppp! Rempeyek yang dijamu pun sangat sedappppp sampai rasa nak bawak balik ajeee. Kannn Ina kannn... Hahaha~

Juadah di rumah kak Elly selain dari nasi lemak sedappppp

Tapi, tapi, tapiiii! Mana resaksenye yang jadi tajuk entri ni??? Sapekahhh resakse berjanggut??? Ade yang kenal? Kawan-kawan blogger lama tentu kenal sape resakse berjanggut yang pernah dicanang-canang dalam blog ni. Yang baru-baru baca, mesti tak tau sape resakse berjanggut. Sebab dia da menyamar jadi manusia biasa. Erkk! Okehhh...semalam, dari rumah kak Elly, kami gi rumah resakse berjanggut pulak~ Wahhh...di luar perancangan lagi! Kirin kata, rumah dah dekat, so ape lagi. Singgah aje lah kan... Bila lagi nak tengok resakse yang menghuru-harakan dunia ultraman. Hahaha~

Bila sampai umah resakse berjanggut Kyerull Fresco, kuceng dia menyambut kedatangan kami. Ikan keli pun adeee. Dan banyak lagi ikan-ikan lain yang bersalam-salaman dengan kami. Erkk! Tipu saje. Sebenarnya masa sampai umah resakse, ada dia dan ayahnye saje. Dia tengah kemas-kemas nak balik Ipoh, ada exam jap lagi. Kul 2.30 petang ni ha...sempat jumpa dia kejap je la sebelum dia balik. Dia sangat sopan orangnye, sangat malu dengan perempuan, sangat lemah-lembut, sangat ape lagi ek nak tokok-tambah ni. Hahahah~ :p Sempat amek gambo ramai-ramai sebelum balik. Amek jugak gambo dengan resakse bajet tinggi sangat ni sebagai kenangan. Lepas ni tak tau lah bila lagi nak jumpa retiss ni kannn. Dia kata ada operate lagi untuk kaki resakse dia, so moga cepat-cepat sembuh ye resakse supaya boleh jadi manusia sepenuhnya. Hahaha~

Bergambar dengan reksase berjanggut...

Lepas gi rumah resakse, kitorang gerak ke Klang. Gi rumah blogger kakak comel Shida Anwar. Da berapa kali kot kakak ni ajak jumpa, kali ni alhamdulillah sampai jugak ke rumahnya. Dia kannn kannnnn kannnn...ada iras-iras kawan saya masa sekolah dulu. Tinggi dan kurus. Muka pun sama aje. Da la semalam pun adik bongsu saya mesej, cakap kawan tu kirim salam kat saya. Bila jumpa kakak comel ni, terus teringat dia. Hehehe. Kakak comel jamu bolognese pasta, nasi himpit, kuah kacang, rendang...semua sedappppppppp! Terima kasih ye kakak comel...~

Makanan sedap kat rumah kakak comel

Kembaq...kakakcomel dan kakakecik

Lepas tu...kami pun berpisah...

Balik ke Johor...

P/S: Takdak P/S, saja nak bubuh.

You Might Also Like

23 Comments

  1. beshnyaaaaaaaaaaaaaaaaa...akak kiutt bila nak dtg umah alya plak?? dah kat klang ngn umah kak shida tu nak dekat dah tu..hihihi tp alya tade kat klang laa plak..next year kalau ada rezeki, jemput dtg eyh!! alya kompem ade kat klang..hahhaa :D

    ReplyDelete
  2. tetiba lak aq rasa lapar baca entri ni... T^T

    ReplyDelete
  3. raya...raya...

    banyak tak dapat wet raya?

    ReplyDelete
  4. duk kat bawah je kan..umah bujang kerusi x cukup..hihihi..terima kasih semua..nanti datang lagi...seronok x terkata..

    ReplyDelete
  5. bestnya jumpa kawan2 blogger kan? akak pun pernah jumpa kyerull! hehehee

    ReplyDelete
  6. waaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    besnyeeeee
    huhuhuhuhu...
    bile la nak join cenggini

    ReplyDelete
  7. bila lak kira leh jmpe kak sunah nie? T.T

    ReplyDelete
  8. best nye dpt jmpa.. bla nk dtg umah akak .. ^^

    ReplyDelete
  9. best nye dpt jmpa.. bla nk dtg umah akak .. ^^

    ReplyDelete
  10. salam sakura...wah seronoknya gi beraya yer...dtglah rumah mama kat Pulai perdana jb...

    ReplyDelete
  11. wah terharu dpt backlink dari blogger fames.. yahoooo :D

    ReplyDelete
  12. hehehe... saya makan sangat banyak sampai dah boncet..haha.. pipi dah kembung...

    ReplyDelete
  13. akak makan rendang ayam pencen sampai x pandang yang lain...2 ketul plak tu...

    kat umah kyerul takut dgn kucing2 nya

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com